شهردار تهران خبر داد

رونمایی از قطار ملی در تهران

اشاره: شورا و شهرداری تهران با رای قاطع مردم تهران در روز 26 خرداد سال 96 از اصولگراها گرفته شد و به اصلاح‌طلبان سپرده شد. پیش از آن مسائل مالی شهرداری غیر شفاف بود و فساد، شهر فروشی و ... وجود داشت. اقدامات مشترک شورای شهر و شهرداری بستر را برای شفاف شدن امور در شهرداری به انجام اقدامات متفاوت با 12 سال دوره شهرداری شورا و شهرداری اصولگراها را رقم زد. دیروز پیروز حناچی گزیده‌ای از اقدامات شهرداری در سال گذشته را بیان کرد که در ادامه می‌خوانید.

شهردار تهران سال ۱۳۹۹ را سخت‌ترین سال نظام مدیریت شهری تهران بعد از انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: با این وجود ریل انضباط مالی و فیزیکی در شهرداری گذاشته شد و مدیر آینده شهر باید در این مسیر حرکت کند. پیروز حناچی روز گذشته با حضور در جلسه مجلس شهری پایتخت گفت: در سال 99 تورم شدید تأثیر خود را برافزایش خدمات در شهر گذاشته بود و کاهش درآمدها از سوی دیگر شرایط کرونایی نیز وجود داشت. با این وجود شهرداری تهران شرایطی را در جهت قول‌هایی که به مردم داده بود ایجاد کرد.

بورسی شدن «همشهری» 
و «شهروند»
حناچی افزود: موضوع بورسی شدن همشهری و شهروند نیز تعقیب شده است. شهروند برای ورود به بورس مشکلات کمتری دارد اما موسسه همشهری به دلیل زیان انباشته سال‌های طولانی با مشکلاتی مواجه است.

تحولات در حوزه حمل‌ونقل
او به تحولات دیگر در سال گذشته اشاره کرد و افزود: تحولات در حوزه حمل‌ونقل در سال گذشته یک نقطه عطف بود. بهره‌برداری از ۳۹ کیلومتر مترو، بهره‌برداری از ۷/۵ کیلومتر از خط ۶، بهره‌برداری ۲۶ ایستگاه جدید ازجمله ایستگاه‌های شهید ستاری، تربیت مدرس، یادگار امام، اشرفی اصفهانی، امیرکبیر، برج میلاد، چهل تن دولاب، قیام، آهنگ در خط ۷ وعده‌هایی بود که به سرانجام رسید.حناچی در ادامه گفت: بدون مناسب‌سازی، هیچ ایستگاه مترویی افتتاح نشده است و تنها در سال ۹۹، ۱۰۴ دستگاه پله‌برقی و ۵۷ آسانسور با این هدف که فضاها مناسب‌سازی شوند به بهره‌برداری رسانده‌ایم.

رونمایی از قطار ملی
او ادامه داد: بهره‌برداری از ۲۴ رام قطار که شامل ۱۶۸ دستگاه واگن یک طبقه می‌شود، بهره‌برداری از ۳ رام در سال ۱۳۹۹ و بهره‌برداری از یک رام قطار سه واگنه ملی و رونمایی از آن‌که روز پنجشنبه همین هفته با حضور رئیس‌جمهور به صورت رسمی انجام می‌شود. اقدام قبلی در این زمینه صرفاً عقد قرارداد بود که در هفته جاری رسماً اجرایی می‌شود.

اضافه شدن 240 اتوبوس 
و مینی‌بوس به تهران
حناچی به انتشار اوراق مشارکت به میزان ۳ هزار و ۷۵۰ میلیارد تومان اشاره کرد و گفت: ۳ هزار میلیارد اوراق مشارکت بابت اورهال کردن ناوگان مترو در سال ۱۳۹۹ دریافت شد. ۱۲۰ دستگاه اتوبوس و ۱۲۰ دستگاه مینی‌بوس نیز به ناوگان اتوبوس‌رانی تهران افزوده‌شده است. بازسازی و تعمیرات ۵۵۰ دستگاه اتوبوس دو اتاقک در دستور کار قرارگرفته است که در سال ۹۹، ۷۴ اتوبوس دو اتاقک بازسازی شد و به ناوگان حمل‌ونقل اضافه شد. حناچی ادامه داد: نوسازی ۴ هزار و ۳۰۲ دستگاه تاکسی در سال ۹۹ در دستور کار بود. توسعه سامانه‌های هوشمند حمل و نیز توسعه زیادی در توسعه حمل‌ونقل تهران دارد در دستور کار بوده و با سرعت تعقیب شده است.

ساخت ۳۰۰ کیلومتر 
مسیر پیاده و دوچرخه
او با اشاره به طرح‌های عمرانی در شهر تهران نیز گفت: اجرای بیش از ۷۰۰ هزار تن آسفالت در سال گذشته در سطح تهران داشته‌ایم که عمدتاً توسط کارخانه‌های داخلی انجام شد. اصلی‌ترین بحران قیر است این بحران در کشور وجود دارد و وزارت راه نیز با این دغدغه درگیر است. این موضوع در دولت در حال تعقیب است. او ادامه داد: حدود ۳۰۰ کیلومتر مسیر پیاده و دوچرخه در سطح شهر توسعه پیداکرده و سازمان WHO نیز تأکید بسیاری بر آن دارد و در شرایط کرونایی یکی از راهکارهای شهرهای پیشرفته دنیا نیز همین موضوع است.

بهره‌برداری از بزرگراه شهید رستگار
حناچی به بهره‌برداری از بزرگراه شهید رستگار به طول ۷ کیلومتر اشاره کرد همچنین از تکمیل خیابان استاد معین که تبدیل به یک خیابان اجتماعی شده است خبر داد و گفت: شهرداری منطقه ۹ به دلیل آنکه این خیابان مانند خمیر به راحتی قابل شکل‌گیری است اقدامات اجتماعی خوبی را برای جذب نظر شهروندان محلی و منطقه‌ای انجام داده است.
او افزود: بال غربی زیرگذر گلوبند نیز افتتاح‌شده است و تا خرداد بال شرقی نیز افتتاح می‌شود. بخش عمده‌ای از پروژه‌های هیدرولیکی شهر دیده نمی‌شوند و زیرزمین در حال اجرا هستند انجام‌شده است. به همین دلیل به‌طور مثال دور میدان آزادی در ایام بارش‌ها آب‌گرفتگی شدید نداشته‌ایم. همچنین محور قطار تهران - تبریز به طول ۹ کیلومتر به‌شدت در حال پیگیری و انجام است. اقدامات لازم برای باغ نیایش در خیابان علامه انجام‌شده است و همین طور گل باغ خیال ستان زندگی در منطقه ۸ در محله سبلان در حال پیگیری است.

اجرای طرح‌های روی زمین مانده
شهردار تهران به برخی اتفاقات نادر که سال‌ها از آن گذشته بود و در سال ۹۹ به سرانجام رسید نیز اشاره کرد و گفت: پروژه فداییان اسلام بعد از سالیان سال به نتیجه رسید. در کمیسیون ماده ۵ مصوب شد. بحث بافت‌های فرسوده هم در کمیسیون ماده ۵ و هم در شورای عالی شهرسازی به تصویب رسید. بخش‌هایی از محدوده‌های محلات که شرایط افزوده شدن به بافت فرسوده به منظور استفاده از تسهیلات دولت را داشتند مشکل حل شد. نفر آباد شهرری با نگاه معماری ایرانی اسلامی مورد تصویب قرار گرفت. محله کن، فرحزاد به تصویب رسیده شد. همین طور نگاه جدید در میدانگاه‌های شهری و بهره‌برداری از آنها که امیدواریم با شدت بیشتری تعقیب شود. بازنگری در طرح تفصیلی ۱۰۸ هکتاری برج میلاد که گود خطرناک برج و شیوه بارگذاری آن هم در همین طرح تعیین تکلیف شد. شهردار تهران گفت: سال ۹۹ در عین شرایط سخت سال پربرکتی بود که بدون حمایت‌های شورای شهر میسر نمی‌شد. ضمن اینکه تلاش کردیم شهرداری درگیر مسائل حاشیه‌ای انتخابات نشود.

کاهش نیروی انسانی شهرداری
حناچی با اشاره به حوزه برنامه‌ریزی و بودجه خاطرنشان کرد: تحولات زیادی در این حوزه به وجود آمد. شیوه بودجه‌ریزی سال ۱۴۰۰ که هنوز ابلاغ نشده است ارزیابی عملکرد سازمان‌ها و شرکت‌ها به شیوه عملی با اطلاعاتی که از خودشان به دست آمد در دستور کار بود. کاهش نیروی انسانی شهرداری تهران به زیر ۶۰ هزار نفر از اتفاقاتی بود که توسط این حوزه تعقیب شد و با تصویب شورا تغییراتی در این حوزه‌ها در سال ۱۴۰۰ ایجاد خواهد شد.

فیلمباز

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه

شهردار تهران خبر داد

رونمایی از قطار ملی در تهران

اشاره: شورا و شهرداری تهران با رای قاطع مردم تهران در روز 26 خرداد سال 96 از اصولگراها گرفته شد و به اصلاح‌طلبان سپرده شد. پیش از آن مسائل مالی شهرداری غیر شفاف بود و فساد، شهر فروشی و ... وجود داشت. اقدامات مشترک شورای شهر و شهرداری بستر را برای شفاف شدن امور در شهرداری به انجام اقدامات متفاوت با 12 سال دوره شهرداری شورا و شهرداری اصولگراها را رقم زد. دیروز پیروز حناچی گزیده‌ای از اقدامات شهرداری در سال گذشته را بیان کرد که در ادامه می‌خوانید.

شهردار تهران سال ۱۳۹۹ را سخت‌ترین سال نظام مدیریت شهری تهران بعد از انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: با این وجود ریل انضباط مالی و فیزیکی در شهرداری گذاشته شد و مدیر آینده شهر باید در این مسیر حرکت کند. پیروز حناچی روز گذشته با حضور در جلسه مجلس شهری پایتخت گفت: در سال 99 تورم شدید تأثیر خود را برافزایش خدمات در شهر گذاشته بود و کاهش درآمدها از سوی دیگر شرایط کرونایی نیز وجود داشت. با این وجود شهرداری تهران شرایطی را در جهت قول‌هایی که به مردم داده بود ایجاد کرد.

بورسی شدن «همشهری» 
و «شهروند»
حناچی افزود: موضوع بورسی شدن همشهری و شهروند نیز تعقیب شده است. شهروند برای ورود به بورس مشکلات کمتری دارد اما موسسه همشهری به دلیل زیان انباشته سال‌های طولانی با مشکلاتی مواجه است.

تحولات در حوزه حمل‌ونقل
او به تحولات دیگر در سال گذشته اشاره کرد و افزود: تحولات در حوزه حمل‌ونقل در سال گذشته یک نقطه عطف بود. بهره‌برداری از ۳۹ کیلومتر مترو، بهره‌برداری از ۷/۵ کیلومتر از خط ۶، بهره‌برداری ۲۶ ایستگاه جدید ازجمله ایستگاه‌های شهید ستاری، تربیت مدرس، یادگار امام، اشرفی اصفهانی، امیرکبیر، برج میلاد، چهل تن دولاب، قیام، آهنگ در خط ۷ وعده‌هایی بود که به سرانجام رسید.حناچی در ادامه گفت: بدون مناسب‌سازی، هیچ ایستگاه مترویی افتتاح نشده است و تنها در سال ۹۹، ۱۰۴ دستگاه پله‌برقی و ۵۷ آسانسور با این هدف که فضاها مناسب‌سازی شوند به بهره‌برداری رسانده‌ایم.

رونمایی از قطار ملی
او ادامه داد: بهره‌برداری از ۲۴ رام قطار که شامل ۱۶۸ دستگاه واگن یک طبقه می‌شود، بهره‌برداری از ۳ رام در سال ۱۳۹۹ و بهره‌برداری از یک رام قطار سه واگنه ملی و رونمایی از آن‌که روز پنجشنبه همین هفته با حضور رئیس‌جمهور به صورت رسمی انجام می‌شود. اقدام قبلی در این زمینه صرفاً عقد قرارداد بود که در هفته جاری رسماً اجرایی می‌شود.

اضافه شدن 240 اتوبوس 
و مینی‌بوس به تهران
حناچی به انتشار اوراق مشارکت به میزان ۳ هزار و ۷۵۰ میلیارد تومان اشاره کرد و گفت: ۳ هزار میلیارد اوراق مشارکت بابت اورهال کردن ناوگان مترو در سال ۱۳۹۹ دریافت شد. ۱۲۰ دستگاه اتوبوس و ۱۲۰ دستگاه مینی‌بوس نیز به ناوگان اتوبوس‌رانی تهران افزوده‌شده است. بازسازی و تعمیرات ۵۵۰ دستگاه اتوبوس دو اتاقک در دستور کار قرارگرفته است که در سال ۹۹، ۷۴ اتوبوس دو اتاقک بازسازی شد و به ناوگان حمل‌ونقل اضافه شد. حناچی ادامه داد: نوسازی ۴ هزار و ۳۰۲ دستگاه تاکسی در سال ۹۹ در دستور کار بود. توسعه سامانه‌های هوشمند حمل و نیز توسعه زیادی در توسعه حمل‌ونقل تهران دارد در دستور کار بوده و با سرعت تعقیب شده است.

ساخت ۳۰۰ کیلومتر 
مسیر پیاده و دوچرخه
او با اشاره به طرح‌های عمرانی در شهر تهران نیز گفت: اجرای بیش از ۷۰۰ هزار تن آسفالت در سال گذشته در سطح تهران داشته‌ایم که عمدتاً توسط کارخانه‌های داخلی انجام شد. اصلی‌ترین بحران قیر است این بحران در کشور وجود دارد و وزارت راه نیز با این دغدغه درگیر است. این موضوع در دولت در حال تعقیب است. او ادامه داد: حدود ۳۰۰ کیلومتر مسیر پیاده و دوچرخه در سطح شهر توسعه پیداکرده و سازمان WHO نیز تأکید بسیاری بر آن دارد و در شرایط کرونایی یکی از راهکارهای شهرهای پیشرفته دنیا نیز همین موضوع است.

بهره‌برداری از بزرگراه شهید رستگار
حناچی به بهره‌برداری از بزرگراه شهید رستگار به طول ۷ کیلومتر اشاره کرد همچنین از تکمیل خیابان استاد معین که تبدیل به یک خیابان اجتماعی شده است خبر داد و گفت: شهرداری منطقه ۹ به دلیل آنکه این خیابان مانند خمیر به راحتی قابل شکل‌گیری است اقدامات اجتماعی خوبی را برای جذب نظر شهروندان محلی و منطقه‌ای انجام داده است.
او افزود: بال غربی زیرگذر گلوبند نیز افتتاح‌شده است و تا خرداد بال شرقی نیز افتتاح می‌شود. بخش عمده‌ای از پروژه‌های هیدرولیکی شهر دیده نمی‌شوند و زیرزمین در حال اجرا هستند انجام‌شده است. به همین دلیل به‌طور مثال دور میدان آزادی در ایام بارش‌ها آب‌گرفتگی شدید نداشته‌ایم. همچنین محور قطار تهران - تبریز به طول ۹ کیلومتر به‌شدت در حال پیگیری و انجام است. اقدامات لازم برای باغ نیایش در خیابان علامه انجام‌شده است و همین طور گل باغ خیال ستان زندگی در منطقه ۸ در محله سبلان در حال پیگیری است.

اجرای طرح‌های روی زمین مانده
شهردار تهران به برخی اتفاقات نادر که سال‌ها از آن گذشته بود و در سال ۹۹ به سرانجام رسید نیز اشاره کرد و گفت: پروژه فداییان اسلام بعد از سالیان سال به نتیجه رسید. در کمیسیون ماده ۵ مصوب شد. بحث بافت‌های فرسوده هم در کمیسیون ماده ۵ و هم در شورای عالی شهرسازی به تصویب رسید. بخش‌هایی از محدوده‌های محلات که شرایط افزوده شدن به بافت فرسوده به منظور استفاده از تسهیلات دولت را داشتند مشکل حل شد. نفر آباد شهرری با نگاه معماری ایرانی اسلامی مورد تصویب قرار گرفت. محله کن، فرحزاد به تصویب رسیده شد. همین طور نگاه جدید در میدانگاه‌های شهری و بهره‌برداری از آنها که امیدواریم با شدت بیشتری تعقیب شود. بازنگری در طرح تفصیلی ۱۰۸ هکتاری برج میلاد که گود خطرناک برج و شیوه بارگذاری آن هم در همین طرح تعیین تکلیف شد. شهردار تهران گفت: سال ۹۹ در عین شرایط سخت سال پربرکتی بود که بدون حمایت‌های شورای شهر میسر نمی‌شد. ضمن اینکه تلاش کردیم شهرداری درگیر مسائل حاشیه‌ای انتخابات نشود.

کاهش نیروی انسانی شهرداری
حناچی با اشاره به حوزه برنامه‌ریزی و بودجه خاطرنشان کرد: تحولات زیادی در این حوزه به وجود آمد. شیوه بودجه‌ریزی سال ۱۴۰۰ که هنوز ابلاغ نشده است ارزیابی عملکرد سازمان‌ها و شرکت‌ها به شیوه عملی با اطلاعاتی که از خودشان به دست آمد در دستور کار بود. کاهش نیروی انسانی شهرداری تهران به زیر ۶۰ هزار نفر از اتفاقاتی بود که توسط این حوزه تعقیب شد و با تصویب شورا تغییراتی در این حوزه‌ها در سال ۱۴۰۰ ایجاد خواهد شد.

فیلمباز

ارسال دیدگاه شما