راه‌های تقویت باکتری‌های خوب روده

شفقنا - سلامت روده نقش مهمی در هضم سالم، خواب بهتر و حتی پوست سالم دارد. روده ما تقریباً با سایر قسمت های بدن  از جمله مغز  رابطه مهمی دارد، زیرا می‌تواند افسردگی و اضطراب را تحت تأثیر قرار دهد. به گزارش شفقنا از ام اس ان، مطالعه‌ای که در مجله پزشکی انگلیس منتشر شد، سعی در بررسی رابطه روده ما با ذهن داشت. محققان دانشکده پزشکی دانشگاه شانگهای جیائو تانگ، بررسی کردند که آیا علائم اضطراب با تنظیم “میکروبیوتای روده”، باکتری‌های روده که به تجزیه فیبر رژیم غذایی کمک می‌کند، در میان سایر مشاغل بهبود می‌یابد یا خیر. این تئوری در حال برداشتن گام هایی برای تنظیم میکروارگانیسم های موجود در روده است که می‌تواند مزایای سلامت روان را ایجاد کند. براساس این مطالعات برخی شواهد نشان می‌دهد که غذاهای پروبیوتیکی که به عنوان پر از “باکتری‌های خوب” تبلیغ می‌شوند، مانند ماست می‌توانند به روده شما کمک کنند. دو مورد از بهترین راه‌های تقویت باکتری‌های خوب روده، نوشیدن آب بیشتر و مصرف بیشتر دانه‌های رشته‌ای، میوه و سبزیجات است. بدون آب، فیبر نمی‌تواند کار خود را انجام دهد و یبوست را از بین می‌برد، بنابراین مطمئن شوید که دو لیتر توصیه شده در روز را مصرف می‌کنید. فیبر را می‌توان در میوه‌های فیبری مانند سیب، گلابی و توت و سبزیجات فیبری مانند کلم بروکلی، هویج و مارچوبه یافت.مصرف حبوبات مانند نخود و لوبیا، و همچنین غلات کامل و نان  سبوس دار ضروری هستند.

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه

راه‌های تقویت باکتری‌های خوب روده

شفقنا - سلامت روده نقش مهمی در هضم سالم، خواب بهتر و حتی پوست سالم دارد. روده ما تقریباً با سایر قسمت های بدن  از جمله مغز  رابطه مهمی دارد، زیرا می‌تواند افسردگی و اضطراب را تحت تأثیر قرار دهد. به گزارش شفقنا از ام اس ان، مطالعه‌ای که در مجله پزشکی انگلیس منتشر شد، سعی در بررسی رابطه روده ما با ذهن داشت. محققان دانشکده پزشکی دانشگاه شانگهای جیائو تانگ، بررسی کردند که آیا علائم اضطراب با تنظیم “میکروبیوتای روده”، باکتری‌های روده که به تجزیه فیبر رژیم غذایی کمک می‌کند، در میان سایر مشاغل بهبود می‌یابد یا خیر. این تئوری در حال برداشتن گام هایی برای تنظیم میکروارگانیسم های موجود در روده است که می‌تواند مزایای سلامت روان را ایجاد کند. براساس این مطالعات برخی شواهد نشان می‌دهد که غذاهای پروبیوتیکی که به عنوان پر از “باکتری‌های خوب” تبلیغ می‌شوند، مانند ماست می‌توانند به روده شما کمک کنند. دو مورد از بهترین راه‌های تقویت باکتری‌های خوب روده، نوشیدن آب بیشتر و مصرف بیشتر دانه‌های رشته‌ای، میوه و سبزیجات است. بدون آب، فیبر نمی‌تواند کار خود را انجام دهد و یبوست را از بین می‌برد، بنابراین مطمئن شوید که دو لیتر توصیه شده در روز را مصرف می‌کنید. فیبر را می‌توان در میوه‌های فیبری مانند سیب، گلابی و توت و سبزیجات فیبری مانند کلم بروکلی، هویج و مارچوبه یافت.مصرف حبوبات مانند نخود و لوبیا، و همچنین غلات کامل و نان  سبوس دار ضروری هستند.

ارسال دیدگاه شما