جای خالی کرونا در سریال‌ها

کرونا این روزها همچنان معضل نخست جهان و ایران است؛ بااین‌حال این ویروس مهلک و اثرات آن بر زندگی انسان‌ها، هنوز آن‌طور که بایدوشاید از سوی رسانه‌های تصویری و سریال‌ سازهای کشورمان جدی گرفته نشده و پخش نشدن مجموعه‌های نمایشی قابل‌ملاحظه در این حوزه تا همین‌جا هم می‌تواند پرسش‌برانگیز باشد. به گزارش ایسنا، این در حالی است که تنها چند ماه پس از شیوع این ویروس، بسیاری از سازندگان فیلم و سریال در دنیا، در تدارک ساخت آثاری با موضوع کرونا بوده‌اند و برخی از این سریال‌ها برای پخش از تلویزیون خودمان هم خریداری و دوبله شد. البته در این دو سال، تلاش‌هایی تصویری برای نمایش زحمات کادر درمان و نشان دادن چهره واقعی کرونا صورت گرفت، اما اغلب آنچه انجام شد، در قالب ساختارهایی چون مستند و گزارش‌های خبری و مردمی بوده است که با صرف کمترین زمان ممکن برای ساخت، روایتی از واقعیت کرونا ارائه دادند و با توجه به تأثیرات شگرف این بیماری بر جامعه و همه‌گیری گسترده آن، می‌توان چنین عنوان کرد که سهم تولید آثار ماندنی و قابل‌توجه خصوصاً در حوزه فیلم و سریال، انتقاد برانگیز بوده است. آن‌طور که از شرایط این بیماری در ایران و جهان برمی‌آید، گویا قرار است بشر فعلاً با این ویروس زندگی کند؛ بر این اساس بهتر است باور کنیم سرمایه‌گذاری روی ساخت فیلم و سریال‌هایی باهدف طرح ابعاد مختلف تأثیرگذاری کرونا بر زندگی‌ها و آسیب‌شناسی این شرایط، بسیار لازم و ضروری است.

 

لینک کوتاه: http://www.setaresobh.ir/fa/main/detail/78816/

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه

جای خالی کرونا در سریال‌ها

کرونا این روزها همچنان معضل نخست جهان و ایران است؛ بااین‌حال این ویروس مهلک و اثرات آن بر زندگی انسان‌ها، هنوز آن‌طور که بایدوشاید از سوی رسانه‌های تصویری و سریال‌ سازهای کشورمان جدی گرفته نشده و پخش نشدن مجموعه‌های نمایشی قابل‌ملاحظه در این حوزه تا همین‌جا هم می‌تواند پرسش‌برانگیز باشد. به گزارش ایسنا، این در حالی است که تنها چند ماه پس از شیوع این ویروس، بسیاری از سازندگان فیلم و سریال در دنیا، در تدارک ساخت آثاری با موضوع کرونا بوده‌اند و برخی از این سریال‌ها برای پخش از تلویزیون خودمان هم خریداری و دوبله شد. البته در این دو سال، تلاش‌هایی تصویری برای نمایش زحمات کادر درمان و نشان دادن چهره واقعی کرونا صورت گرفت، اما اغلب آنچه انجام شد، در قالب ساختارهایی چون مستند و گزارش‌های خبری و مردمی بوده است که با صرف کمترین زمان ممکن برای ساخت، روایتی از واقعیت کرونا ارائه دادند و با توجه به تأثیرات شگرف این بیماری بر جامعه و همه‌گیری گسترده آن، می‌توان چنین عنوان کرد که سهم تولید آثار ماندنی و قابل‌توجه خصوصاً در حوزه فیلم و سریال، انتقاد برانگیز بوده است. آن‌طور که از شرایط این بیماری در ایران و جهان برمی‌آید، گویا قرار است بشر فعلاً با این ویروس زندگی کند؛ بر این اساس بهتر است باور کنیم سرمایه‌گذاری روی ساخت فیلم و سریال‌هایی باهدف طرح ابعاد مختلف تأثیرگذاری کرونا بر زندگی‌ها و آسیب‌شناسی این شرایط، بسیار لازم و ضروری است.

 

لینک کوتاه: http://www.setaresobh.ir/fa/main/detail/78816/

ارسال دیدگاه شما