امید عبداللهی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی که روز گذشته در برنامه «انعکاس» رادیو گفتوگو سخن میگفت، درباره شبکههای نمایش خانگی گفت: وجه مثبت شبکه نمایش خانگی، مبارزه با قاچاق فیلم و سریال بود؛ چنانچه پیشتر آثار روی پرده یا تلویزیون با تکثیر غیرقانونی مواجه بود و پدید آمدن «فیلیمو» یا «نماوا» این معضل را بهشدت کاهش داد. در این میان شبکه نمایش خانگی باید ابزاری فرهنگی و رسانهای نوین برای ارائه ارزشهای فرهنگساز تلقی شود و با توجه به رشد قابلملاحظه وجوه اقتصادی این رسانهها، رنگ و بوی تجاری آن پررنگتر از حوزه فرهنگساز آن شد. به گزارش ایسنا، وی از درآمد ۲۰۰ میلیارد تومانی پلتفرمی مانند «فیلیمو» در ماه خبر داد و گفت: این در حالی است که صداوسیما سالانه ۷۰۰ میلیارد تومان برای تولید فیلم و سریال بودجهریزی میکند. ازاینرو میتوان نتیجه گرفت که پلتفرمهای جدید پخش فیلم در حال بدل شدن به سازمانهای تجاری قدرتمند هستند که علاوه بر گسترش مالی، از تولید محتوای صداوسیما سبقت میگیرند. تولیدات این پلتفرمها ولی نکتهای منفی تلقی نمیشود و یک رقیب جدی برای صداوسیمای ملی باید وجود داشته باشد؛ اما نکته اینجاست که این رقیب باید ماهیتی فرهنگی داشته باشد؛ نه یک سازمان تجاری که اصل و هدف خود را بر سودبری تجاری قرار دهد.