در مراسم گرامیداشت روز جهانی «دریانوردی» عنوان شد

بلوکه شدن منابع شرکت کشتی‌رانی

مدیرعامل کشتی‌رانی جمهوری اسلامی ایران گفت: از سال گذشته ورود ناوگان شرکت کشتی‌رانی ( ناوگان ملی جمهوری اسلامی ایران) به بندرها چین ممنوع است.


به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدرضا مدرس خیابانی در مراسم گرامیداشت روز جهانی دریانوردی با اشاره به محدودیت و ممنوعیت ورود ناوگان ایرانی به چین گفت: از سال گذشته ممنوعیت ورود ناوگان شرکت کشتی‌رانی به بندرها مهم چین شروع شد و به همین دلیل تا ۴ ماه متوقف مانده بودیم. در حال حاضر هم امکان تردد به بندرها مهم چین را نداریم. مدرسی خیابانی بابیان اینکه افتخار ما پیام تبریک رهبری بابت جابجایی سوخت به ونزوئلا است گفت: این افتخارآفرینی در حوزه کشتی‌رانی کشور باقی می‌ماند و تمام افتخار ما این پیام تبریک رهبری است که توانستیم با دو فروند از ناوگان کشتی‌رانی و سه فروند از ناوگان نفت‌کش محموله سوخت را جابجا کنیم. وی بابیان اینکه 54 سال از عمر این شرکت می‌گذرد، اعلام داد: باسابقه 54 ساله مأموریت لجستیک را انجام می‌دهیم و دارایی این شرکت 32 هزار میلیارد تومان محاسبه‌شده است و ارزش لجستیکی شرکت کشتی‌رانی 2156 میلیارد تومان است. وی تأکید کرد:‌ ارزشمندترین منابع شرکت کشتی‌رانی جمهوری اسلامی ایران سرمایه انسانی است که در حال حاضر شش هزار و 583 نفر در این شرکت  مشغول به کار هستند که 85 درصد این جمعیت را مردان و 15 رصد آن را بانوان تشکیل می‌دهند میانگین سابقه کاری این افراد 12 سال و میانگین سنی آنها به 41 سال می‌رسد. مدرسی خیابانی ادامه داد: شرکت کشتی‌رانی جمهوری اسلامی دارای 144 فروند انواع کشتی است و در پنج‌ماهه امسال رشد 43 درصدی در جابجایی کالا داشتیم که بیش از 10 میلیون و 770 هزار تن کالا را جابجا کردیم. او با اشاره به درآمد این شرکت در سال جاری گفت: 421 میلیون دلار درآمد نصیب ناوگان جمهوری اسلامی ایران کردیم و سهم 21 درصدی از نظام حمل‌ونقل را عهده‌دار هستیم. مدرسی با اشاره به اینکه این اقدامات در کنار چالش‌های بزرگی مانند تحریم‌ها انجام‌شده است گفت: شرکت کشتی‌رانی از سال 2008 مشمول شدیدترین تحریم‌ها بوده که در سال 2018 این تحریم‌ها تشدید شد و هم‌زمان با حملات تروریستی مواجه بودیم که در تمام این دوران امکان تأمین قطعات به سختی انجام‌شده است. وی بابیان اینکه ناوگانی که در معرض حملات تروریستی قرار گرفتند در حال بازسازی هستند گفت: بیش از 400 روز گذشته با حملات تروریستی مواجه شدیم که این ناوگانی که پس‌ازاین حملات بازسازی شدند در روزهای آینده به خلیج‌فارس برمی‌گردند. مدرسی خیابانی با اشاره به سختی‌های تأمین سوخت ناوگان شرکت جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: امکان تأمین سوخت از کشور برای ما وجود نداشت اما توانستیم با همکاری پالایش شازند حدود 90 درصد سوخت موردنیاز را تأمین کنیم که امیدواریم امسال این میزان تأمین سوخت به 95 درصد برسد اما نکته حائز اهمیت در تأمین سوخت از داخل کشور، گران بودن قیمت آ‌ن نسبت به سوخت از خارج است. سوختی که از داخل کشور تأمین می‌شود مشمول مالیات بر ارزش افزوده بوده و به همین دلیل قیمت آن افزایش پیدا می‌کند. مدیرعامل شرکت کشتی‌رانی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به بلوکه شدن منابع این شرکت در بانک‌های ایرانی و خارجی اظهار داشت: نه‌تنها ما با محدودیت‌های بانکی در خارج از کشور مواجه هستیم بلکه بانک‌های داخلی هم منابع ما را بلوکه کردند به رغم اینکه ما مجوزهایی از شورای عالی امنیت ملی داریم.وی ادامه داد: ‌با وجود تمام این مشکلات، پیش‌بینی رشد شش‌درصدی در جابجایی کالای کانتینری را می‌کنیم و امیدواریم سایر دستگاه‌ها برای تحقق اهداف در نظر گرفته‌شده با شرکت کشتی‌رانی همکاری داشته باشند.

لینک کوتاه: http://www.setaresobh.ir/fa/main/detail/79959/

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه

در مراسم گرامیداشت روز جهانی «دریانوردی» عنوان شد

بلوکه شدن منابع شرکت کشتی‌رانی

مدیرعامل کشتی‌رانی جمهوری اسلامی ایران گفت: از سال گذشته ورود ناوگان شرکت کشتی‌رانی ( ناوگان ملی جمهوری اسلامی ایران) به بندرها چین ممنوع است.


به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدرضا مدرس خیابانی در مراسم گرامیداشت روز جهانی دریانوردی با اشاره به محدودیت و ممنوعیت ورود ناوگان ایرانی به چین گفت: از سال گذشته ممنوعیت ورود ناوگان شرکت کشتی‌رانی به بندرها مهم چین شروع شد و به همین دلیل تا ۴ ماه متوقف مانده بودیم. در حال حاضر هم امکان تردد به بندرها مهم چین را نداریم. مدرسی خیابانی بابیان اینکه افتخار ما پیام تبریک رهبری بابت جابجایی سوخت به ونزوئلا است گفت: این افتخارآفرینی در حوزه کشتی‌رانی کشور باقی می‌ماند و تمام افتخار ما این پیام تبریک رهبری است که توانستیم با دو فروند از ناوگان کشتی‌رانی و سه فروند از ناوگان نفت‌کش محموله سوخت را جابجا کنیم. وی بابیان اینکه 54 سال از عمر این شرکت می‌گذرد، اعلام داد: باسابقه 54 ساله مأموریت لجستیک را انجام می‌دهیم و دارایی این شرکت 32 هزار میلیارد تومان محاسبه‌شده است و ارزش لجستیکی شرکت کشتی‌رانی 2156 میلیارد تومان است. وی تأکید کرد:‌ ارزشمندترین منابع شرکت کشتی‌رانی جمهوری اسلامی ایران سرمایه انسانی است که در حال حاضر شش هزار و 583 نفر در این شرکت  مشغول به کار هستند که 85 درصد این جمعیت را مردان و 15 رصد آن را بانوان تشکیل می‌دهند میانگین سابقه کاری این افراد 12 سال و میانگین سنی آنها به 41 سال می‌رسد. مدرسی خیابانی ادامه داد: شرکت کشتی‌رانی جمهوری اسلامی دارای 144 فروند انواع کشتی است و در پنج‌ماهه امسال رشد 43 درصدی در جابجایی کالا داشتیم که بیش از 10 میلیون و 770 هزار تن کالا را جابجا کردیم. او با اشاره به درآمد این شرکت در سال جاری گفت: 421 میلیون دلار درآمد نصیب ناوگان جمهوری اسلامی ایران کردیم و سهم 21 درصدی از نظام حمل‌ونقل را عهده‌دار هستیم. مدرسی با اشاره به اینکه این اقدامات در کنار چالش‌های بزرگی مانند تحریم‌ها انجام‌شده است گفت: شرکت کشتی‌رانی از سال 2008 مشمول شدیدترین تحریم‌ها بوده که در سال 2018 این تحریم‌ها تشدید شد و هم‌زمان با حملات تروریستی مواجه بودیم که در تمام این دوران امکان تأمین قطعات به سختی انجام‌شده است. وی بابیان اینکه ناوگانی که در معرض حملات تروریستی قرار گرفتند در حال بازسازی هستند گفت: بیش از 400 روز گذشته با حملات تروریستی مواجه شدیم که این ناوگانی که پس‌ازاین حملات بازسازی شدند در روزهای آینده به خلیج‌فارس برمی‌گردند. مدرسی خیابانی با اشاره به سختی‌های تأمین سوخت ناوگان شرکت جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: امکان تأمین سوخت از کشور برای ما وجود نداشت اما توانستیم با همکاری پالایش شازند حدود 90 درصد سوخت موردنیاز را تأمین کنیم که امیدواریم امسال این میزان تأمین سوخت به 95 درصد برسد اما نکته حائز اهمیت در تأمین سوخت از داخل کشور، گران بودن قیمت آ‌ن نسبت به سوخت از خارج است. سوختی که از داخل کشور تأمین می‌شود مشمول مالیات بر ارزش افزوده بوده و به همین دلیل قیمت آن افزایش پیدا می‌کند. مدیرعامل شرکت کشتی‌رانی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به بلوکه شدن منابع این شرکت در بانک‌های ایرانی و خارجی اظهار داشت: نه‌تنها ما با محدودیت‌های بانکی در خارج از کشور مواجه هستیم بلکه بانک‌های داخلی هم منابع ما را بلوکه کردند به رغم اینکه ما مجوزهایی از شورای عالی امنیت ملی داریم.وی ادامه داد: ‌با وجود تمام این مشکلات، پیش‌بینی رشد شش‌درصدی در جابجایی کالای کانتینری را می‌کنیم و امیدواریم سایر دستگاه‌ها برای تحقق اهداف در نظر گرفته‌شده با شرکت کشتی‌رانی همکاری داشته باشند.

لینک کوتاه: http://www.setaresobh.ir/fa/main/detail/79959/

ارسال دیدگاه شما