اشاره: سالانه بیش از 40 هزار نفر در تصادفات جاده ای جان می‌بازند و تعداد زیادی از افراد درنتیجه تصادفات مصدوم یا معلول می‌شوند. متأسفانه خودروهای فرسوده و غیراستاندارد زیادی در برخی از راه‌های ناامن کشور در حال تردد هستند. خودروهای فرسوده طبق قانون باید اسقاط و از رده خارج شوند که نمی‌شوند. همچنین راه‌ها باید ایمن‌سازی و نقاط پر حادثه اصلاح مهندسی شوند. در این ارتباط رئیس پلیس راهور گفت: 5300 نقطه حادثه‌خیز در انتظار مدیریت متخصص برای اصلاح راه‌هاست. از سوی دیگر به دلیل سو مدیریت، نبود برنامه توسعه فناورانه و سرمایه و امکان انتقال پول با دنیا و تحریم و ... 80 درصد سامانه حمل‌ونقل کشور فرسوده است. در این شرایط جان و مال مردم در اولویت کار مدیران قرار ندارد زیرا همچنان ارابه‌های مرگ از خودروهای غیراستاندارد، ناامن و آلاینده داخلی گرفته تا اتوبوس، هواپیما، مترو و ... در حال تازیدن در جاده مرگ هستند. به گفته مسئولان شهر تهران به دلیل نبود سرمایه و ... 20 سال است که اتوبوس نو یا حتی دست دوم برای شهرها خریده نشده است. این در حالی است که شهروندان مبالغ زیادی را بابت تردد می‌پردازند.