اینستاگرام یکی از این شبکههای اجتماعی فراگیر در ایران است. ژانرهای اینستاگرام عبارتاند از: عکاسی، آشپزی، طرفداران سلبریتیها، اینفلوئنسرها، انگیزشی و غیره. اینستاگرام بهعنوان یک رسانه اجتماعی تا دسامبر ۲۰۱۰ در حدود یکمیلیون کاربر داشت. به گزارش فارس، کاربران فعال آن در آوریل سال ۲۰۱۲ به بیش از ۱۰۰ میلیون و در دسامبر ۲۰۱۴ به بیش از ۳۰۰ میلیون رسیدند. این روند رشد ادامه پیدا کرد به صورتی که تنها طی مدت دو سال توانست تعداد کاربران خود را از ۳۰۰ میلیون نفر به ۶۰۰ میلیون نفر افزایش دهد. تعداد کاربران این شبکه مجازی در حال حاضر به یک میلیارد و چهارصد میلیون کاربر در سطح جهان رسیده است.
طبق آمار مرکز پژوهشی بتا تعداد کاربران اینستاگرام از ۲۴ میلیون کاربر در سال ۹۶ به ۴۸ میلیون کاربر در سال ۱۴۰۰ رسیده است؛ یعنی در طی ۴ سال رشد دو برابری داشته است. بررسیهای دقیقتر نشان میدهد که رشد فالوئر کاربران برتر شامل سلبریتیها و اینفلوئنسرهای اینستاگرام نسبت به کاربران معمولی این برنامه، افزایش قابلتوجهی داشته است. در حقیقت بیش از نیمی از جمعیت جامعه ایران در اینستاگرام عضو هستند. در حال حاضر بررسیهای مرکز پژوهشی بتا نشان میدهد بیش از ۷ هزار اکانت ایرانی با بیش از ۵۰۰ هزار دنبال کننده فعالیت میکنند که در سطح اینفلوئنسرها در میان بقیه شبکههای اجتماعی مانند توئیتر یا تلگرام بینظیر است.