به گزارش همشهری آنلاین، در حالی برخی بانکها به بهانه بخشنامه بانک مرکزی از افزایش هزینه سرویس پیامکی خود خبر دادهاند که پیگیری از بانک مرکزی نشان میدهد این بانک بخشنامهای برای افزایش هزینه پیامک بانکها صادر نکرده است. در پیامک ارسالی برخی بانکها به مشتریان خود آمده است: «مشتری گرامی: از ابتدای سال ۱۴۰۱ با توجه به بخشنامه بانک مرکزی و با عنایت به تعرفه جدید اپراتورهای تلفن همراه، کارمزد پیامک بر اساس تعداد پیامک واریز و برداشت کلیه حسابهای شما نزد این بانک محاسبه و هر شش ماه یکبار به ازای هر پیامک ۹۰۰ ریال اخذ خواهد شد.» این اقدام بانکها در حالی اجرایی میشود که قیمت هر پیامک فارسی در سال ۱۴۰۱ برای سیمکارت دائمی- اعتباری همراه اول: ۸.۹ / ۱۰.۶ تومان و سیمکارت دائمی - اعتباری ایرانسل: ۹.۹ / ۱۱.۶ تومان تعیینشده است. محاسبات نشان میدهد در صورتی که یک مشتری بانک در سال بهطور میانگین ۳۶۵ پیامک واریز یا برداشت از حساب دریافت کند، با احتساب هر پیامک ۹۰ تومان، باید سالانه ۳۲ هزار و ۸۵۰ تومان هزینه استفاده از پیامک به بانک بدهد؛ درحالیکه هماکنون آبونمان سالانه اشتراک پیامک بانکی ۲۰ هزار تومان است که به این ترتیب هزینه خدمات پیامک بانکی با شیوه جدید حداقل ۶۴ درصد افزایش مییابد. البته پیگیری از کانون بانکهای خصوصی نشان میدهد که افزایش سرویس پیامکی بانکها تنها از سوی یک بانک انجامشده و بدون هماهنگی و مصوبه رسمی از کانون یا بانک مرکزی است.