دبیر ستاد همکاریهای حوزه علمیه و آموزش و پرورش درباره وضعیت جذب و ورود طلاب و روحانیون به مدارس کشور توضیحاتی ارائه کرد و گفت: حضور روحانیون متخصص در امر تربیت کودک و نوجوان در میان دانشآموزان جهت پاسخگویی به این نیاز اساسی است تا با ایجاد فرصت گفتوگوی چهره به چهره، هویت دینی دانشآموزان تقویت شود. حمید نیکزاد در گفتوگو با ایسنا، دراینباره اظهار کرد: ازآنجاکه تنها بستر جذب و ورود معلم به آموزش و پرورش، دانشگاه فرهنگیان و آزمون استخدامی ماده ۲۸ آن دانشگاه است، لذا ستاد همکاری در تلاش بوده تا از ظرفیت نیروی انسانی خبره موجود در حوزههای علمیه به نفع آموزش و پرورش بهره ببرد. وی گفت: طلاب در رقابت با غیر طلبهها در آزمون و مصاحبه جذب میشوند. همچنین با موافقتهای صورت گرفته در رابطه با بهکارگیری طلابِ وظیفه به عنوان سربازمعلم در آموزش و پرورش استقبال خوبی برای حضور در این عرصه از جانب طلاب دغدغهمند صورت گرفته است. اکنون حدود ۳۰۰۰ طلبه موفق به ورود به مدارس به عنوان معلم در نقاط حاشیهای شهرها و مناطق کم برخوردار شدهاند. مشاور وزیر آموزش و پرورش توضیحاتی درباره اجرای طرح امین در سال جاری نیز ارائه کرد و گفت: امسال طرح امین از بابت کمیت و کیفیت متفاوت از گذشته خواهد بود. بهگونهای که بخش قابلتوجهی از طلابِ خواهر و برادر در سال تحصیلی جاری به جمع مربیان طرح امین پیوستهاند و فرایندهای جذب و اجرای طرح در مدارس بهبودیافته است.