بازگشت آلودگی صوتی شدید به غرب تهران!

بازگشت آلودگی صوتی شدید به غرب تهران!

آبان ماه سال 1396 بود که سال‌ها تلاش ساکنین محلات غرب و جنوب غرب نتیجه داد تا دیگر شب‌ها رنج آلودگی صوتی شدید ناشی از نشست‌وبرخاست هواپیماها را تحمل نکنند. به گزارش جماران، بنابر تصمیمی که گرفته شده بود از ساعت 12 تا 6 صبح انجام پروازها در فرودگاه مهرآباد ممنوع شده بود، زیرا آلودگی صوتی این مناطق در شب‌ها به بیش از 70 دسی‌بل رسیده بود. طبق استانداردهای جهانی آلودگی صوتی مجاز برای مناطق مسکونی در طول روز حداکثر 55 دسی‌بل و طی ساعات شب حداکثر باید 45 دسی‌بل باشد، این در حالی است که هم‌اکنون طبق داده‌های سایت مرکز کنترل کیفیت آلودگی هوای تهران در روز محله‌های اطراف فرودگاه مهرآباد بیش از 70 دسی‌بل آلودگی صوتی را تحمل می‌کنند. حال در یک هفته گذشته مجدداً پروازها در ساعات ممنوعه جریان پیدا کرده، به‌گونه‌ای که بنا بر اطلاعات سایت مرکز کنترل کیفیت آلودگی تهران شاخص آلودگی صوتی در مناطق مذکور از حد «خطرناک» نیز عبور کرده است. این شاخص در منطقه 18 از میزان آلودگی صوتی در طول روز نیز پیشی گرفته است و زنگ خطری برای سلامت شهروندان این منطقه به شمار می‌آید. پرسش این است که چه کسی مسئول ساماندهی وضع پروازهای فرودگاه مهرآباد است؟
خبرنگار جی پلاس در تماس با روابط عمومی فرودگاه مهرآباد علت برقراری مجدد پروازها در ساعات ممنوعه را جویا شد که مسئول این واحد در پاسخ فرودگاه مهرآباد را مجری تصمیمات سازمان هواپیمایی کشوری دانست و گفت: سازمان هواپیمایی کشور تعیین‌کننده ساعات پروازها است و بنابراین ای سازمان باید پاسخگو باشد. تلاش‌ها برای برقراری تماس با خطوط اعلام شده سایت سازمان هواپیمایی کشور بی‌نتیجه بود.

 

لینک کوتاه: http://www.setaresobh.ir/fa/main/detail/79644/

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه

بازگشت آلودگی صوتی شدید به غرب تهران!

بازگشت آلودگی صوتی شدید به غرب تهران!

آبان ماه سال 1396 بود که سال‌ها تلاش ساکنین محلات غرب و جنوب غرب نتیجه داد تا دیگر شب‌ها رنج آلودگی صوتی شدید ناشی از نشست‌وبرخاست هواپیماها را تحمل نکنند. به گزارش جماران، بنابر تصمیمی که گرفته شده بود از ساعت 12 تا 6 صبح انجام پروازها در فرودگاه مهرآباد ممنوع شده بود، زیرا آلودگی صوتی این مناطق در شب‌ها به بیش از 70 دسی‌بل رسیده بود. طبق استانداردهای جهانی آلودگی صوتی مجاز برای مناطق مسکونی در طول روز حداکثر 55 دسی‌بل و طی ساعات شب حداکثر باید 45 دسی‌بل باشد، این در حالی است که هم‌اکنون طبق داده‌های سایت مرکز کنترل کیفیت آلودگی هوای تهران در روز محله‌های اطراف فرودگاه مهرآباد بیش از 70 دسی‌بل آلودگی صوتی را تحمل می‌کنند. حال در یک هفته گذشته مجدداً پروازها در ساعات ممنوعه جریان پیدا کرده، به‌گونه‌ای که بنا بر اطلاعات سایت مرکز کنترل کیفیت آلودگی تهران شاخص آلودگی صوتی در مناطق مذکور از حد «خطرناک» نیز عبور کرده است. این شاخص در منطقه 18 از میزان آلودگی صوتی در طول روز نیز پیشی گرفته است و زنگ خطری برای سلامت شهروندان این منطقه به شمار می‌آید. پرسش این است که چه کسی مسئول ساماندهی وضع پروازهای فرودگاه مهرآباد است؟
خبرنگار جی پلاس در تماس با روابط عمومی فرودگاه مهرآباد علت برقراری مجدد پروازها در ساعات ممنوعه را جویا شد که مسئول این واحد در پاسخ فرودگاه مهرآباد را مجری تصمیمات سازمان هواپیمایی کشوری دانست و گفت: سازمان هواپیمایی کشور تعیین‌کننده ساعات پروازها است و بنابراین ای سازمان باید پاسخگو باشد. تلاش‌ها برای برقراری تماس با خطوط اعلام شده سایت سازمان هواپیمایی کشور بی‌نتیجه بود.

 

لینک کوتاه: http://www.setaresobh.ir/fa/main/detail/79644/

ارسال دیدگاه شما