لوگو
1404 شنبه 20 ارديبهشت
  • صفحه نخست
  • سیاست
  • سخن‌گاه
  • اقتصاد
  • شهروند
  • بین الملل
  • فرهنگ و هنر
  • سلامت
  • علم و فناوری
  • ورزش
  • خواندنی‌ها
  • آرشیو روزنامه
1403/12/01 - شماره 2458
نسخه چاپی

راه‌اندازی مترو در کرج نیاز به همکاری مسئولین استان دارد

مهاجری عضو شورای اسلامی کرج :
راه‌اندازی مترو در کرج نیاز به همکاری مسئولین استان دارد
عبادی -کرج : حسین مهاجری عضوشورای اسلامی کرج گفت: دریک سال گذشته علی‌رغم مصاحبه‌های پرطمطراق مدیران شهری و برخی اعضای شورا و حتی مدیران ارشد استانی ، بهره‌برداری از مترو شهر کرج از ایستگاه شهید سلطانی تا ۴۵متری گل شهر در هاله‌ای از ابهام قرارگرفته است و با نگاهی شفاف می‌توان این‌گونه برداشت کرد که انتظار بهره‌مندی مردم کرج برای استفاده از مترو کماکان ماضی بعید است.
حسین مهاجری عضو شورای شهر کرج ضمن انتقاد از مسئولین استان به‌ویژه مدیریت دانشگاه خوارزمی در خصوص عدم همکاری برای راه‌اندازی خط مترو ایستگاه  شهید سلطانی ، گل شهر اظهار داشت برای راه‌اندازی کامل مترو کرج نیازمند همکاری بیشتر مسئولین استان هستیم .
وی در خصوص قابل بهره‌برداری نبودن مترو کرج نیز از ایستگاه شهید سلطانی تا ۴۵ متری گلشهرتوضیح داد و گفت: سه ایستگاه چهارراه طالقانی ، چهل‌وپنج متری گل شهر و سه‌راه گوهردشت تکمیل‌شده‌اند و با دو رام قطاری که ما داشتیم در حال حاضر سه روز در هفته در حال خدمت‌رسانی به شهروندان هستند و البته که بهره‌برداری کاملی نیست و مردم نمی‌توانند هرروز یا هر نیم ساعت سوار قطار بشوند چون در این خصوص محدودیت داریم .
مهاجری افزود: در کنار این سه ایستگاه، ایستگاه شهید سلطانی طی ۲سال گذشته با نظر شورا تکمیل شد تا مسافرانی که با مترو تهران به این ایستگاه می رسند با تغییر خط وارد خط ۲مترو کرج شده و تا ایستگاه ۴۵متری گلشهر بتوانند به مسیر خود ادامه دهند.
این عضو شورای شهردربخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: برای اجرای این ایستگاه مقدمات زیادی انجام شد، در سال دوم شورا که این تصمیم اتخاذ شد چیزی به نام ایستگاه شهید سلطانی  وجود نداشت و در حال حاضر ایستگاه کامل و قابل بهره‌برداری شده است و خطوط راه‌آهن ریلی تکمیل و ایستگاه‌های میانی ، هفت‌تیر ، مصباح و امام حسین پیشرفت فیزیکی تا شصت درصد را داشته‌اند.
این عضو شورا ادامه داد: همان‌گونه که مستحضرید اگر قطار بخواهد از ایستگاه میانی رد بشود باید این ایستگاه‌ها حداقل پیشرفت فیزیکی را داشته باشند در غیر این صورت به لحاظ ریسک‌پذیری و استاندارد خط قطار تائید نخواهند شد.
مهاجری تأکید کرد: آنچه مدیریت شهری می‌توانست برای راه‌اندازی این خط انجام بدهد، انجام داده و در حال حاضر مشکل قطار شهری کرج برای بهره‌برداری و پیشبرد کارها جای دیگری خارج از مدیریت شهری است.
وی تصریح کرد: برای راه‌اندازی این خط باید زمین دپو و تعمیرات تحویل شهرداری کرج می‌شد که شهرداری محل دپو را بسازد و طبق مطالعات و بررسی‌ها و تصمیمات استانی که انجام شد، در دولت  قبلی و حتی اوایل این دولت مقرر شد دانشگاه خوارزمی پانزده هکتار زمین برای ساخت مرکز دپو در اختیار شهرداری قرار دهد که متأسفانه این موضوع از طرف دانشگاه تمکین نشد و دانشگاه به هر طریقی بود این زمین را تحویل نداد.
مهاجری ضمن اشاره به کمک‌های استاندار در تأمین نیازهای مدیریت شهری گفت: راهکار این موضوع پیگیری از طریق دستگاه قضا بود و اعمال ماده ۹ که متأسفانه برخی از مدیران ارشد استانی تأکید داشتند که موضوع از این طریق پیگیری نشود و با تعامل و گفتگو مشکل حل بشود و البته یادآوری کنم که زمین دپوی مترو یک موضوع عام‌المنفعه است که موجب آسایش و آرامش هم شهروندان و هم دانشجویان برای تردد درون‌شهری می شود.
وی ضمن اشاره به اینکه مجاب کردن دانشگاه خوارزمی نیازمند دستورات بالادستی است ادامه داد : اگر همین امروز زمین دپو در اختیار مدیریت شهری قرار بگیرد حداقل دو سال زمان نیاز داریم تا فاز اول فصای دپو را تکمیل کنیم تا بتوانیم خط دو کرج را به بهره‌برداری برسانیم ضمن اینکه در بحث تهیه رام قطار دچار مشکل هستیم و علی‌رغم اینکه بخشی از بودجه تهیه رام قطار تکلیف دولت هست و باید دولت مسیر تهیه رام قطار را هموار کند تا بتوانیم قطار تهیه کنیم اما هنوز اتفاقی رخ نداده است.
این عضو شورا یادآور شد: جدا از تکالیف دولت خود مدیریت شهری کرج بودجه خوبی برای تهیه رام قطار گذاشته است ولی تاکنون همان دو رام قطار قبلی در کرج موجود هست که اگر قطار شهری بخواهد ایستگاه شهید سلطانی تا۴۵ متری گلشهر را با سرفاصله مناسب خدمات‌رسانی کند امکان‌پذیر نخواهد بد مگر آنکه حداقل سه یا چهار رام قطار دیگر برای مترو کرج تهیه شود.
مهاجری یادآور شد: بحث سیگنالینگ هم یکی از مسائل مهم هست که باید تأمین بشود زمانی که این موارد تکمیل شود مترو کرج می‌تواند به بهره‌برداری کامل برسد و با یکسر فاصله منطقی تقریبی هر بیست دقیقه یک‌بار قطار بتواند مسافر گیری کند یعنی زمانی که شخصی که با مترو از تهران به کرج می‌رسد در ایستگاه شهید سلطانی پیاده و بلافاصله بتواند با قطار خط ۲کرج تا ۴۵ متری گلشهر ادامه مسیر بدهد.
وی در ادامه تأکید کرد: تأمین بودجه برای ساخت ایستگاه شهید سلطانی و ریل‌گذاری این مسیر و همچنین پیش برد عمرانی ایستگاه‌های میانی تا حدود ۶۰درصد ، از واجبات بوده و آنچه بدیهی و مسلم است تا دستگاه‌های بالادستی برای تأمین زمین دپو و خرید رام قطار حرکت جدی انجام ندهند بهره‌برداری از متروی کرج از ایستگاه شهید سلطانی تا ۴۵متری گلشهر تقریباً غیرممکن خواهد بود.

 

Facebook Twitter Linkedin Whatsapp Pinterest Email

دیدگاه شما

دیدگاه شما پس از بررسی منتشر خواهد شد. نظراتی که حاوی توهین یا الفاظ نامناسب باشند، حذف می‌شوند.

تیتر خبرهای این صفحه

  • کاهش ساعت کاری بانوان شاغل در دانشگاه علوم پزشکی گلستان
  • بازدید بسیجیان شركت نفت و گاز مسجدسلیمان از مناطق عملیاتی جنوب
  • فاجعه قتل یک زن دیگر!
  • نیروگاه‌های تجدیدپذیر ۲۵ برابر خواهد شد
  • راه‌اندازی مترو در کرج نیاز به همکاری مسئولین استان دارد
  • افتتاح پروژه‌های گازرسانی در شهرستان تیران و کرون استان اصفهان
لوگو
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • همکاری با ما
  • تعرفه آگهی
  • نمایندگی‌ها
  • شناسنامه
  • مرامنامه
  • آرشیو
  • RSS

1401© :: کلیه حقوق قانونی این سایت متعلق به روزنامه ستاره صبح بوده و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلا مانع است.