نتایج یک پژوهش جدید نشان میدهد بازار آنلاین فیلم آسیا سال گذشته میلادی، برای اولین بار در تاریخ، بیش از ۳۰ میلیارد دلار درآمد داشت. در سال ۲۰۲۰ همچنین برای اولین بار درآمد حاصل از اشتراکهای پولی در این منطقه به درآمد حاصل از تبلیغات رسید. به استناد یافتههای این مطالعه، منطقه آسیا در سال ۲۰۲۰ درمجموع ۳۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار از بخش فیلم آنلاین درآمد داشت. محققان پیشبینی میکنند این درآمد با رشد میانگین سالانه ۱۲ درصد، در سال ۲۰۲۵ میلادی به ۵۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار برسد. درآمد بازار فیلم آنلاین چین نیز با ۱۴ درصد افزایش در سال ۲۰۲۰ به ۱۴ میلیارد دلار رسید و پیشبینی میشود این رقم با نرخ رشد سالانه ۱۶ درصد تا سال ۲۰۲۵ میلادی به ۳۰ میلیارد دلار برسد. به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاعرسانی ورایتی، پلتفرمهای جهانی پخش اینترنتی فیلم و سریال نیز در یک سال گذشته در حوزه ویدئو عملکرد موفقی داشتند. بر اساس تخمینهای گروه تحقیقاتی مدیا پارتنرز اژیا، نتفلیکس در سال ۲۰۲۰ به لطف استقبال در کشورهایی چون ژاپن، کره جنوبی و استرالیا و محبوبیت محتوای آسیایی (محصولات ژاپنی و کرهای)، حدود ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار درآمد داشت. نتفلیکس آمار درآمد خود از آسیا را به تفکیک کشورهای مختلف منتشر نمیکند. سرویس اینترنتی دیزنی پلاس نیز سال ۲۰۲۰ را با ۳۰ میلیون مشترک در آسیا به پایان رساند.