به بهانه درخشش الناز شاکردوست در فیلم سینمایی «تی تی»

نامه فریدون جیرانی به الناز شاکردوست

نامه فریدون جیرانی به الناز شاکردوست

فریدون جیرانی کارگردان سینما که تجربه همکاری با الناز شاکردوست را در فیلم «خفگی» دارد، روز گذشته نامه‌ای را خطاب به این بازیگر به بهانه بازی‌اش در فیلم «تی تی» که این روزها در جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمده، نوشت. در متن این نامه که در اختیار ایسنا قرارگرفته، خطاب به الناز شاکردوست آمده است: یک- مرد بی‌سواد کاغذ را به تو داد و از تو خواست کاغذ را بیندازی تو آتش که کاغذ نوشته‌های مرد باسواد بود. تقاضای مرد بی‌سواد برای این بود که بفهمد تو عاشق مرد باسواد شدی یا نه؟ اگر کاغذ تو، در آتش می‌سوخت خیالش جمع می‌شد که تو هنوز عاشق اونی و (عشق) دیگری در میان نیست. لحظه‌ای مکث کردی و بعد یک‌دفعه دستت با کاغذ جلو رفت تا کاغذ و بسوزونی، اینجا من که تو سالن نشسته بودم، ترسیدم که تو این کارو بکنی، من عاشق (عشق) تو به مرد باسواد شده بودم. دلم نمی‌خواست کم بیاری. لحظه بدی بود. دو- الناز از بازی‌ات در فیلم (تی تی) لذت بردم (ابلق را ندیدم). تمام لحظات بازی‌ات پر از ظرافت بود. از لحظه‌ اول داخل راهروی بیمارستان و آن نگاه به پنجره. از لحظه نشستن پشت میز، کنار دختر مرد باسواد و نگاه به لیوان و آن اتفاق غیرمعمول. از لحظه‌ صحبت با مرد باسواد داخل اتاق بیمارستان، وقتی گفتی بشریت. از لحظه آمدن مرد باسواد به داخل اتاق خانه تو و آن حس و حالی که صورت تو نشان داد، حس و حالی که با نقاشی‌ها کامل می‌شد. الناز عزیز نمی‌تونم تمام لحظات بازی خوب تو رو اینجا بنویسم، نمی‌تونم چون داستان فیلم لو می‌ره و تا اینجایی‌ام که نوشتم خطا کردم، اما نمی‌تونستم ننویسم، این‌قدر بازی تو خوب بود که ... سه- الناز، من همه فیلم‌های تو رو دیدم از «گل یخ» تا به امروز و اصلاً دوست ندارم جدا و فاصله‌گذاری کنم بین فیلم‌هایت که حتی ساده‌ترین فیلم‌هایت که برای سرگرم کردن مردم ساخته‌شده بودند، فیلم‌های بدی نیستند. سینمای سرگرم‌کننده باید باشد و بازیگرانی که در این سینما بازی می‌کنند، هستند. جدا کردن بازیگران سینمای سرگرم‌کننده از سینمای جدی کار درستی نیست؛ ولی تو اینجا مهمی برای اینکه وقتی سینمای جدی، تو رو جدی گرفت، تو هم خواستی و دوست داشتی جدی گرفته بشی. تو نشون دادی که می‌تونی نقش‌های مشکل و پیچیده رو بازی کنی. چهار- الناز وقتی آن روز، آمدی خیابان «بیستون» و نشستی داخل آن اتاق کوچک و بهت گفتم سناریو هنوز آماده نیست، صبر می‌کنی؟ و تو گفتی آره، از خاطرم نمی‌ره؛ و آن روزی که بعد از سه ماه آمدی جلوی دوربین (سلامی) با گریم (امیدواری) و لباسی که (مارال) بر تنت کرده بود و در و باز کردی و نگاه کردی به بالا، احساس کردم الناز دیگری جلوی دوربین است.پنج- الناز، «تی تی» عاشقانه‌ای است زیبا با سه بازی بی‌نظیر، تو، پارسا و هومن با فیلم‌برداری درخشان و بهترین فیلم کارگردانش (آیدا پناهنده) که فیلم‌نامه درست نوشته‌شده‌ای دارد. الناز عزیز برای ماندن در این سینمای جدی، کنار این خواستنت، باید خیلی بخونی و خیلی ببینی. برات آرزوی موفقیت بیشتر می‌کنم که لیاقتشو داری.

لینک کوتاه: http://www.setaresobh.ir/fa/main/detail/70810/

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه

به بهانه درخشش الناز شاکردوست در فیلم سینمایی «تی تی»

نامه فریدون جیرانی به الناز شاکردوست

نامه فریدون جیرانی به الناز شاکردوست

فریدون جیرانی کارگردان سینما که تجربه همکاری با الناز شاکردوست را در فیلم «خفگی» دارد، روز گذشته نامه‌ای را خطاب به این بازیگر به بهانه بازی‌اش در فیلم «تی تی» که این روزها در جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمده، نوشت. در متن این نامه که در اختیار ایسنا قرارگرفته، خطاب به الناز شاکردوست آمده است: یک- مرد بی‌سواد کاغذ را به تو داد و از تو خواست کاغذ را بیندازی تو آتش که کاغذ نوشته‌های مرد باسواد بود. تقاضای مرد بی‌سواد برای این بود که بفهمد تو عاشق مرد باسواد شدی یا نه؟ اگر کاغذ تو، در آتش می‌سوخت خیالش جمع می‌شد که تو هنوز عاشق اونی و (عشق) دیگری در میان نیست. لحظه‌ای مکث کردی و بعد یک‌دفعه دستت با کاغذ جلو رفت تا کاغذ و بسوزونی، اینجا من که تو سالن نشسته بودم، ترسیدم که تو این کارو بکنی، من عاشق (عشق) تو به مرد باسواد شده بودم. دلم نمی‌خواست کم بیاری. لحظه بدی بود. دو- الناز از بازی‌ات در فیلم (تی تی) لذت بردم (ابلق را ندیدم). تمام لحظات بازی‌ات پر از ظرافت بود. از لحظه‌ اول داخل راهروی بیمارستان و آن نگاه به پنجره. از لحظه نشستن پشت میز، کنار دختر مرد باسواد و نگاه به لیوان و آن اتفاق غیرمعمول. از لحظه‌ صحبت با مرد باسواد داخل اتاق بیمارستان، وقتی گفتی بشریت. از لحظه آمدن مرد باسواد به داخل اتاق خانه تو و آن حس و حالی که صورت تو نشان داد، حس و حالی که با نقاشی‌ها کامل می‌شد. الناز عزیز نمی‌تونم تمام لحظات بازی خوب تو رو اینجا بنویسم، نمی‌تونم چون داستان فیلم لو می‌ره و تا اینجایی‌ام که نوشتم خطا کردم، اما نمی‌تونستم ننویسم، این‌قدر بازی تو خوب بود که ... سه- الناز، من همه فیلم‌های تو رو دیدم از «گل یخ» تا به امروز و اصلاً دوست ندارم جدا و فاصله‌گذاری کنم بین فیلم‌هایت که حتی ساده‌ترین فیلم‌هایت که برای سرگرم کردن مردم ساخته‌شده بودند، فیلم‌های بدی نیستند. سینمای سرگرم‌کننده باید باشد و بازیگرانی که در این سینما بازی می‌کنند، هستند. جدا کردن بازیگران سینمای سرگرم‌کننده از سینمای جدی کار درستی نیست؛ ولی تو اینجا مهمی برای اینکه وقتی سینمای جدی، تو رو جدی گرفت، تو هم خواستی و دوست داشتی جدی گرفته بشی. تو نشون دادی که می‌تونی نقش‌های مشکل و پیچیده رو بازی کنی. چهار- الناز وقتی آن روز، آمدی خیابان «بیستون» و نشستی داخل آن اتاق کوچک و بهت گفتم سناریو هنوز آماده نیست، صبر می‌کنی؟ و تو گفتی آره، از خاطرم نمی‌ره؛ و آن روزی که بعد از سه ماه آمدی جلوی دوربین (سلامی) با گریم (امیدواری) و لباسی که (مارال) بر تنت کرده بود و در و باز کردی و نگاه کردی به بالا، احساس کردم الناز دیگری جلوی دوربین است.پنج- الناز، «تی تی» عاشقانه‌ای است زیبا با سه بازی بی‌نظیر، تو، پارسا و هومن با فیلم‌برداری درخشان و بهترین فیلم کارگردانش (آیدا پناهنده) که فیلم‌نامه درست نوشته‌شده‌ای دارد. الناز عزیز برای ماندن در این سینمای جدی، کنار این خواستنت، باید خیلی بخونی و خیلی ببینی. برات آرزوی موفقیت بیشتر می‌کنم که لیاقتشو داری.

لینک کوتاه: http://www.setaresobh.ir/fa/main/detail/70810/

ارسال دیدگاه شما