اشاره: حدود 18 ماه از شیوع ویروس کرونا در ایران و جهان می‌گذرد. دراین‌ارتباط از اسفند سال ۹۸، مراکز آموزشی و مدارس تعطیل شدند و آموزش‌ در بسترهای غیرحضوری مانند فضای مجازی، شبکه شاد، مدرسه تلویزیونی و بسته‌های آموزشی پیگیری شد. سپس در اردیبهشت ۹۹، مدارس به‌صورت اختیاری برای رفع اشکال دانش آموزان بازگشایی شد، هرچند با توجه به گسترش کرونا و هراس عمومی از انتقال این ویروس، آموزش در سال تحصیلی جدید بازهم به‌صورت غیرحضوری دنبال شد. ویروس کرونا بیش از همه به دانش آموزان سخت می‌گیرد، آن‌ها اکنون کمتر یاد می‌گیرند، دیرتر از بزرگسالان مهارت و توانایی کسب می‌کنند و با معلومات کمتری وارد جامعه می‌شوند. همچنین ارزیابی نتایج آموزش غیرحضوری بر سلامت جسم، روان و تحصیل دانش‌آموزان نشان می‌دهد که پیامدهای منفی تعطیلی مدارس بیشتر از دایر بودن آن‌هاست. گزارش پیش رو به این موضوع می‌پردازد.