لوگو
1404 سه‌شنبه 10 تير
  • صفحه نخست
  • سیاست
  • سخن‌گاه
  • اقتصاد
  • شهروند
  • بین الملل
  • فرهنگ و هنر
  • سلامت
  • علم و فناوری
  • ورزش
  • خواندنی‌ها
  • آرشیو روزنامه
1400/06/24 - شماره 1652
نسخه چاپی
شرکت بازرسی کنترل کیفیت و استاندارد ایران و وزارت صمت خدمات پس از فروش شرکت‌های عرضه‌کننده خودرو را بررسی کردند

هیچ کدام از شرکت ها رتبه یک را کسب نکردند

بر اساس چهارمین بازنگری دستورالعمل شرایط و ضوابط خدمات پس از فروش صنعت خودرو برای شرکت‌های عرضه در سال ۱۳۹۹، از بین ۵۱ شرکت مورد ارزیابی قرار گرفته، در شاخص خدمات پس از فروش، هیچ شرکتی موفق به کسب رتبه یک نشد و در شاخص امتیاز کل و نتیجه عملکرد، تنها یک شرکت در جایگاه رتبه یک قرار گرفت. به گزارش ایسنا، ارزیابی صورت گرفته توسط شرکت بازرسی کنترل کیفیت و استاندارد ایران (ISQI) و وزارت صنعت، معدن و تجارت، از خدمات پس از فروش شرکت‌های عرضه‌کننده خودرو در سال ۱۳۹۹ نشان می‌دهد که این ارزیابی بر اساس چهارمین بازنگری دستورالعمل شرایط و ضوابط خدمات پس از فروش صنعت خودرو صورت گرفته است و نتایج آن نشان می‌دهد امتیاز شاخص وضعیت خدمات فروش صنعت خودرو در سال ۱۳۹۹ به طور کلی معادل ۶۷.۶ درصد بوده است که از این میانگین، ۶۸.۹ امتیاز به متوسط صنعت سبک و ۶۳.۸ امتیاز به متوسط صنعت سنگین تعلق دارد.
طی سال ۱۳۹۹ تعداد ۵۱ شرکت در حوزه خدمات پس از فروش تحت ارزیابی قرار گرفته‌اند اما هیچ یک موفق به کسب رتبه یک نشدند؛ اما در حوزه شاخص امتیاز کل و نتیجه عملکرد، برای نخستین بار یک شرکت توانست شرایط کسب رتبه یک را برآورد کند.
البته یک شرکت که ادعای رتبه اولی را خدمات پس از فروش دارد، در پی این گزارش، سعی کرد با ارائه مطالبی که از آن به عنوان شفاف‌سازی یاد شد، از خود دفاع کند و مدعی رتبه یک خدمات پس از فروش باشد.
شرکت ایساکو که چندین سال است که رتبه یک خدمات پس از فروش خودرو را کسب می‌کند؛ حتی طبق جدیدترین ارزیابی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، شرکت ایساکو برای دوازدهمین سال متوالی صدرنشین حوزه خدمات پس از فروش صنعت خودروی ایران شد اما از منظر این سازمان (شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران)، برای کسب «رتبه یک» دریافت امتیازی بین ۸۵ تا ۱۰۰ در شاخص کل ارزیابی، شرط لازم است؛ بنابراین باتوجه به اینکه ایساکو براساس دستورالعمل شرایط و ضوابط خدمات پس از فروش (بازنگری ۴) در امتیاز شاخص کل و نتیجه عملکرد حائز شرایط کسب رتبه یک بوده است، ولیکن با توجه به عدم کسب حدنصاب ۷۵ درصد ضریب خدمت در مجموع در رتبه دوم قرار گرفته است.
شایان ذکر است که این شرکت در حوزه خدمت‌رسانی به خودروهای دانگ‌فنگ CROSS H30، پژو ۲۰۰۸، رنو کپچر، پژو ۵۰۸، هایما S7  و هایما S5 با توجه به کسب حدنصاب ۷۵ درصد امتیاز ضریب خدمت، حائز رتبه یک گردیده است. در این بین ۲۹ شرکت در گروه سبک (شامل ۱۵ تولیدکننده و ۱۴ وارد کننده) قرار دارند و ۲۲ شرکت نیز متعلق به بخش تولیدکنندگان گروه سنگین بوده است.

وضعیت خدمات پس از فروش
 همچنین تعداد ۲۴۳۲ نمایندگی مجاز شامل ۲۰۱۰ نمایندگی خودروهای سبک و ۴۲۲ نمایندگی خودروهای سنگین مورد ارزیابی قرار گرفتند که با کسب متوسط ۸۶.۳ امتیاز توسط نمایندگی های گروه سبک و ۷۶.۴ امتیاز متوسط توسط گروه سنگین، می‌توان گفت به طور میانگین ۸۵.۲ درصد امتیاز وضعیت انطباق خدمات پس از فروش در سطح شبکه نمایندگی‌های مجاز برآورد شد.:

 

Facebook Twitter Linkedin Whatsapp Pinterest Email

دیدگاه شما

دیدگاه شما پس از بررسی منتشر خواهد شد. نظراتی که حاوی توهین یا الفاظ نامناسب باشند، حذف می‌شوند.

تیتر خبرهای این صفحه

  • 3 میلیارد تومان پاداش معرفی کنندگان مراکز استخراج غیرمجاز رمز ارز
  • تداوم ناترازی مصرف برق
  • قطع برق باعث گرانی سیمان شد نه بورس
  • اخبار شهرستان
  • هیچ کدام از شرکت ها رتبه یک را کسب نکردند
لوگو
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • همکاری با ما
  • تعرفه آگهی
  • نمایندگی‌ها
  • شناسنامه
  • مرامنامه
  • آرشیو
  • RSS

1401© :: کلیه حقوق قانونی این سایت متعلق به روزنامه ستاره صبح بوده و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلا مانع است.