اشاره: نظرسنجی‌های مختلفی در طول چند سال اخیر درباره منابع خبری بسیاری از شهروندان ایرانی منتشر شده است. در طول سال‌های متمادی اخبار صداوسیما مهم‌ترین منبع خبر بسیاری از گروه‌های اجتماعی و مردم بود؛ اما به نظر می‌رسد صدرنشینی خبرهای صداوسیما متزلزل شده است. آخرین نظرسنجی‌ ایسپا نشان می‌دهد که از مخاطبان اخبار رسانه‌ ملی در سه سال گذشته کاسته شده و شهروندان در این مدت بیشتر به شبکه‌های اجتماعی روی آورده‌اند. بر اساس این نظرسنجی‌، صداوسیما نه‌تنها نتوانسته رقابت مثبت و پیروزمندانه‌ای با فضای مجازی داشته باشد، بلکه در سه سال گذشته، درصد مخاطبانی که اخبار را از صداوسیما دنبال می‌کنند، از ۵۷.۷ درصد به ۴۲.۱ درصد کاهش یافته است. در همین بازه زمانی، درصد افرادی که اخبار را از طریق شبکه‌های اجتماعی دنبال می‌کنند، از ۲۶.۱ درصد به ۴۱.۴ درصد رسیده است؛ اما پرسش این است که چه چیزی باعث شده تا مخاطبان، تلویزیون و رادیویی را که رایگان است کنار بگذارند و اخبار را در فضای مجازی دنبال کنند؟ خبرگزاری خبرآنلاین درباره این موضوع با 3 کارشناس به گفت‌وگو پرداخته که در ادامه گزیده از آن را می‌خوانید.