امیر سیدزاده تهیهکننده سینما در خصوص افت سریالهای شبکه خانگی به برنا گفت: اوجگیری پاندمی جهانی کرونا که نزدیک به دو سال سینماهای ایران را در تعطیلی مطلق نگه داشت استقبال از شبکه خانگی را به دلیل بینیاز بودن به خروج از خانه شدت داد و مخاطب در خانه از طریق خرید اشتراک سریالهای خانگی را میدید. شرایط خوبی برای کوچ فیلمسازان سینمایی به سمت شبکه خانگی فراهم شد، اما در ادامه به شکل تجاری به این نوع سریال سازی نگاه شد و این آفتی برای نمایش خانگی بود. از طرفی فقر متن و نویسندگی در محصولات نمایش خانگی دلیل اصلی افت کیفیت سریالها از لحاظ محتوایی و کمیتی است. در ابتدا سریالها بد نبودند؛ اما هر چه پیش رفت به دلیل نوع نگاه تجاری سازندگان و سرهم سازی سریال کیفیت محصولات پایین آمد تا جایی که برخی تولیدات آماده پخش است ولی اجازه پخش نگرفته است و یا قسمتهایی پخش شده و نهاد پخشکننده بقیه کار را پخش نمیکند. این مسئله به بیکیفیتی کارها و عوامل نابلدی که استفاده شده مربوط است و همچنین فقر متن و نویسندگی که بیشتر سریالها محوریتشان حول مثلث عشقی و خیانت بود و بهنوعی هیجانات کاذب در کارها حکمفرما بود و اکثر کارها کپی از هم بودند. در حال حاضر سطح شعور مخاطب بالا رفته است و از کالاهای خوب استقبال میکند.