اشاره: زمانی سینما رفتن اولویت سبد فرهنگی خانواده‌ها بود. دراین‌ارتباط کافی است تا به آمار فروش و تعداد مخاطبان سینمای دهه‌های اخیر نگاهی بیندازیم و ببینیم که این کالای فرهنگی چقدر در میان مردم موردتوجه بوده است. در دهه ۹۰ فیلم‌های «شهر موش‌ها»، «آتش‌بس ۲» و «طبقه حساس» توانستند به‌عنوان فیلم‌های پرفروش معرفی شوند. در میان آن‌ها، فروش ۱۴ میلیارد تومانی فیلم «محمد رسول‌الله» و آن‌هم در ۲۸ هفته، فیلم «فروشنده» با ۲۰ هفته اکران و فروش ۱۵ میلیارد تومانی و کمدی «من سالوادور نیستم» به کارگردانی رضا عطاران که تنها ۱۴ میلیارد تومان فروش گیشه داشت خبر از استقبال حداکثری مخاطبان را از سینماها می‌دهد؛ اما با مرور زمان و ورود به دهه ۱۴۰۰ و کم‌رنگ شدن بیماری کرونا انتظار می‌رفت که این فاصله گرفتن مردم با سینماها دوباره کمتر شود و شاهد موج استقبال دهه‌های گذشته از سینما باشیم، موضوعی که در عمل محقق نشد. جزییات بیشتر را در ادامه می‌خوانید.