ورود خودرو و موتوربرقی را آزاد کنید

ورود خودرو و موتوربرقی را آزاد کنید

جعفر تشکری هاشمی، عضو شورای شهر تهران بابیان اینکه طبق مطالعات بیش از ۸۰ درصد منابع آلودگی هوای تهران ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون و خودروها و موتورسیکلت‌ها هستند، عنوان کرد: موتورسیکلت‌هایی در شهر تردد دارند که هشت برابر خودروهای استاندارد یورو ۲ آلودگی تولید می‌کنند و از سویی دیگر در تهران با ۱۲ میلیون لیتر مصرف سوخت، شاهد آلودگی هستیم. ۱۵۶ دستگاه موتورسیکلت برقی به تهران داده‌شده است و در بودجه امسال شهرداری ۷۰۰ میلیارد تومان برای خرید موتورسیکلت برقی در نظر گرفته‌ایم اما هنوز اقدام عملی صورت نگرفته و شهرداری باید ورود کند. از سویی دیگر اتوبوس‌ها و تاکسی‌ها نیز باید برقی شوند. او ادامه داد: در کشور خودرو به حدی گران شده که مردم طاقت این گرانی‌ها را ندارند. پشت مرزهای ما خودروهای برقی از خودروهای ما ارزان‌تر هستند بنابراین دولت باید مسیر را برای ورود خودروهای برقی فراهم کند و باید درهای کشور را باز کنیم و اجازه دهیم خودروهای برقی وارد تهران شوند.
رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورا بابیان اینکه مشکل سوخت کارخانه‌ها نیز باید رفع شود، تصریح کرد: وقتی گاز نداریم و در کارخانه‌ها و نیروگاه‌ها مازوت مصرف می‌کنیم، باید هم شاهد آلودگی هوا باشیم. با کمیسیون و جلسه مشکل حل نمی‌شود و تنها راه‌حل، عمل است.

ضرورت توسعه حمل‌ونقل عمومی
عضو شورای شهر تهران در ادامه به اجرای شبکه‌های بزرگراهی تهران اشاره کرد و گفت: شبکه اصلی در تهران ایجادشده و نیازی به اجرای پروژه‌های بزرگ مقیاس نداریم. چراکه نباید میل به استفاده از خودروها را با توسعه بزرگراه‌ها و ساخت پارکینگ‌ها و اقداماتی از این قبیل افزایش دهیم. چراکه کشورهای قدرتمندتر و ثروتمندتر به سمت حمل‌ونقل عمومی رفته‌اند تا مشکلات را حل کنند.
شکری بابیان این مطلب گفت: فکر می‌کنیم بیش از این شهر به گسترش شبکه نیاز ندارد و باید به سمت توسعه حمل‌ونقل عمومی برویم اما منتظر اجرای این طرح‌ها می‌مانیم.

تقاطع هوشمند
رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران بابیان اینکه سه دسته تقاطع در سطح شهر وجود دارد گفت: برخی تقاطع‌های ما ثابت و برخی برنامه پذیر هستند و برخی دیگر نیز به صورت هوشمند طراحی‌شده‌اند. ما باید به سمت تقاطع‌های هوشمند برویم. با توجه به اینکه در چند سال اخیر به‌روزرسانی تجهیزات هوشمند صورت نگرفته و به دلیل نقص فنی، کار خود را به درستی انجام نمی‌دهند و ضرورت دارد شهرداری با اولویت مشکلات را حل کند.

لینک کوتاه: http://www.setaresobh.ir/fa/main/detail/105683/

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه

ورود خودرو و موتوربرقی را آزاد کنید

ورود خودرو و موتوربرقی را آزاد کنید

جعفر تشکری هاشمی، عضو شورای شهر تهران بابیان اینکه طبق مطالعات بیش از ۸۰ درصد منابع آلودگی هوای تهران ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون و خودروها و موتورسیکلت‌ها هستند، عنوان کرد: موتورسیکلت‌هایی در شهر تردد دارند که هشت برابر خودروهای استاندارد یورو ۲ آلودگی تولید می‌کنند و از سویی دیگر در تهران با ۱۲ میلیون لیتر مصرف سوخت، شاهد آلودگی هستیم. ۱۵۶ دستگاه موتورسیکلت برقی به تهران داده‌شده است و در بودجه امسال شهرداری ۷۰۰ میلیارد تومان برای خرید موتورسیکلت برقی در نظر گرفته‌ایم اما هنوز اقدام عملی صورت نگرفته و شهرداری باید ورود کند. از سویی دیگر اتوبوس‌ها و تاکسی‌ها نیز باید برقی شوند. او ادامه داد: در کشور خودرو به حدی گران شده که مردم طاقت این گرانی‌ها را ندارند. پشت مرزهای ما خودروهای برقی از خودروهای ما ارزان‌تر هستند بنابراین دولت باید مسیر را برای ورود خودروهای برقی فراهم کند و باید درهای کشور را باز کنیم و اجازه دهیم خودروهای برقی وارد تهران شوند.
رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورا بابیان اینکه مشکل سوخت کارخانه‌ها نیز باید رفع شود، تصریح کرد: وقتی گاز نداریم و در کارخانه‌ها و نیروگاه‌ها مازوت مصرف می‌کنیم، باید هم شاهد آلودگی هوا باشیم. با کمیسیون و جلسه مشکل حل نمی‌شود و تنها راه‌حل، عمل است.

ضرورت توسعه حمل‌ونقل عمومی
عضو شورای شهر تهران در ادامه به اجرای شبکه‌های بزرگراهی تهران اشاره کرد و گفت: شبکه اصلی در تهران ایجادشده و نیازی به اجرای پروژه‌های بزرگ مقیاس نداریم. چراکه نباید میل به استفاده از خودروها را با توسعه بزرگراه‌ها و ساخت پارکینگ‌ها و اقداماتی از این قبیل افزایش دهیم. چراکه کشورهای قدرتمندتر و ثروتمندتر به سمت حمل‌ونقل عمومی رفته‌اند تا مشکلات را حل کنند.
شکری بابیان این مطلب گفت: فکر می‌کنیم بیش از این شهر به گسترش شبکه نیاز ندارد و باید به سمت توسعه حمل‌ونقل عمومی برویم اما منتظر اجرای این طرح‌ها می‌مانیم.

تقاطع هوشمند
رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران بابیان اینکه سه دسته تقاطع در سطح شهر وجود دارد گفت: برخی تقاطع‌های ما ثابت و برخی برنامه پذیر هستند و برخی دیگر نیز به صورت هوشمند طراحی‌شده‌اند. ما باید به سمت تقاطع‌های هوشمند برویم. با توجه به اینکه در چند سال اخیر به‌روزرسانی تجهیزات هوشمند صورت نگرفته و به دلیل نقص فنی، کار خود را به درستی انجام نمی‌دهند و ضرورت دارد شهرداری با اولویت مشکلات را حل کند.

لینک کوتاه: http://www.setaresobh.ir/fa/main/detail/105683/

ارسال دیدگاه شما