طرح جدید شورای اقتصاد برای الزام به ایجاد ایستگاههای شارژ خودروهای برقی، ایران را وارد دوران جدیدی از حملونقل عمومی و پاک میکند، اما سوال بزرگ اینجاست که آیا زیرساختهای موجود به اندازه کافی آمادهاند تا از پس این تحول بزرگ برآیند؟ با کمتر از ۵۰۰۰ خودرو برقی در خیابانها و تعداد اندک ایستگاههای شارژ، آینده حملونقل برقی در ایران همچنان با چالشهای فراوانی روبهرو است. سخنگوی صنف جایگاهداران کشور، ضمن اینکه مصوبه شورای اقتصاد در خصوص الزام پمپ بنزینها به ایجاد ایستگاه شارژ خودروهای برقی را با نگرش مثبت دیده اما معتقد است که این شورا، شتاب زده عمل کرده و اجرای این مصوبه، باید متناسب با توجیهپذیری، تعداد خودروهای برقی و توجه به ابعاد عملیاتی باشد و قطعاً اجرای آن زمانبر خواهد بود. این مقام مسئول معتقد است که بهتر بود شورای اقتصاد پیش از تصویب این موضوع، با بخش خصوصی و بخشهای دولتی مرتبط مشورت لازم را انجام میداد و سپس متن مصوبه نگارش میشد؛ منوط کردن مجوز، فعالیت یا عدم فعالیت پمپ بنزینهای فعال یا جدید الاحداث به ایجاد ایستگاه شارژ برقی منطقی نیست. در ادامه، ضمن اینکه به استناد آمار موجود، بررسی وضعیت فعلی خودروهای برقی، تاکسیهای برقی، خواهیم پرداخت، آخرین وضعیت ایستگاههای شارژ برقی را مورد بررسی قرار خواهیم داد و مهمتر از همه، نیازهای زیرساختی برای گسترش حملونقل برقی در کشور بپرداریم.