لوگو
1404 شنبه 14 تير
  • صفحه نخست
  • سیاست
  • سخن‌گاه
  • اقتصاد
  • شهروند
  • بین الملل
  • فرهنگ و هنر
  • سلامت
  • علم و فناوری
  • ورزش
  • خواندنی‌ها
  • آرشیو روزنامه
1400/02/07 - شماره 1560
نسخه چاپی

چرا اقتصاد ایران از ترکیه جا ماند؟

رئیس خانه اقتصاد ایران و ترکیه می‌گوید نگاهی به فعالیت‌های ۱۸ سال گذشته دولت ترکیه، نشان از پیشرفت قابل‌توجه این کشور در توسعه زیرساخت‌ها دارد. جلال ابراهیمی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: ترکیه در دو دهه گذشته با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی، در حوزه‌های مختلف باربری هوایی، دریایی و زمینی توانست جایگاه خود را بهبود بخشیده و با ارزان کردن رفت‌وآمد، بستری جدید برای فعالیت صادرکنندگانش فراهم کند. به گفته وی، در ۱۸ سال گذشته، ترکیه رقمی نزدیک به ۹۳۰ میلیارد لیر در حوزه لجستیکی سرمایه‌گذاری کرده که بخش مهمی از آن در مسیر ساخت راه‌های شوسه و جاده‌های چند بانده مورداستفاده قرار گرفت. در دو دهه گذشته، طول اتوبان‌های ترکیه از مرز ۳۵۰۰ کیلومتر گذشته و ۲۲ هزار کیلومتر راه جدید نیز در این کشور ساخته‌شده است. تعداد مسافران فرودگاهی ترکیه چند ۱۰ میلیون نفر شده و مسافران ورودی این کشور بیش از ۸۰ میلیون نفر بوده‌اند. وی ادامه داد: بندرها ترکیه در سال قبل میلادی ۱۳۹ میلیون تن بار صادراتی را در سواحل و بندرها دریای مدیترانه (آک دنیز) و دریای سیاه (کارادنیز) به مقاصد دور و نزدیک جابه‌جا کرده است. ترکیه توانسته گواهینامه امنیت حمل‌ونقل دریایی یعنی ISPS را دریافت کند تا بتواند در چهارچوب مقررات این گواهینامه و قوانین حمل‌ونقل و امنیت و حفظ بار در ۱۸۲ اسکله و بارانداز ترکیه به تخلیه و بارگیری بپردازد.

 

Facebook Twitter Linkedin Whatsapp Pinterest Email

دیدگاه شما

دیدگاه شما پس از بررسی منتشر خواهد شد. نظراتی که حاوی توهین یا الفاظ نامناسب باشند، حذف می‌شوند.

تیتر خبرهای این صفحه

  • سقوط قیمت نفت
  • چرا اقتصاد ایران از ترکیه جا ماند؟
  • خبرنامه
  • سکه در کانال ۹,000,000 تومان
  • احتمال برداشتن تحریم‌ها
  • خبرنامه
لوگو
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • همکاری با ما
  • تعرفه آگهی
  • نمایندگی‌ها
  • شناسنامه
  • مرامنامه
  • آرشیو
  • RSS

1401© :: کلیه حقوق قانونی این سایت متعلق به روزنامه ستاره صبح بوده و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلا مانع است.