مشکل گردشگران با فیلترینگ
فرشید صدیقی، فعال حوزهی گردشگری و هتلداری در گفتگو باخبر آنلاین میگوید: «ما در ماههای اخیر با این مشکل مسافران مواجه شدهایم که میخواهند از طریق اینترنت تماس بگیرند اما نمیتوانند و ما تنها کمکی که میتوانیم بکنیم سرویس بینالمللی در اتاقها است که بتوانند با کشور مدنظر ارتباط برقرار کنند و تماس تلفنی بگیرند یا اگر مهمان تمایل داشته باشد شبکههای اجتماعیای را که فیلتر نیست معرفی میکنیم. اگر بخواهند به ویپیان وصل شوند باید به بیرون از هتل مراجعه کنند و ویپیان بخرند که این روزها زیاد شده است. تقریباً ۹۰ درصد مهمانان خارجی دریکی دو روز اول اقامت با بحران ارتباط مواجه میشوند. یکی از ارکان گردشگری برای مهمانان خارجی امنیت است. این گردشگران روز اول و دوم اقامت کمی این اتفاق بر ایشان سلب امنیت میکند و باعث نگرانی و بیقراری میشود چون با خانوادههای خود ارتباطی ندارند.» در مغازهها برگهی فروش ویپیان زدهشده است. صدیقی درباره آشنایی بعضی از مسافران با ویپیان افزود: «از اواخر تابستان با مشکل سراسر اینترنت دست و پنجه نرم کردهایم. مهمانان خارجی که میآیند متأسفانه به اینترنت ملی فقط وصل میشوند و شبکه بینالمللی را از دست میدهند و تنها راهحل آنها این است که از فیلترشکن استفاده کنند. در کشورهای حوزه خلیجفارس همچون کویت، بحرین، عربستان، امارات و عراق بهاینعلت که بعضی شبکههای اجتماعی برای مثال تیک تاک فیلتر است در نتیجه آنها با پدیدهای به نام فیلترشکن آشنا هستند و بعضاً روی تلفنهای همراه فیلترشکنهایی را که ما استفاده میکنیم، دارند. اما با توجه به این فیلترینگ که اکنون در کشور موجود است خود ما شاهدیم که ویپیانها امروزه پاسخگو نیستند.»
لینک کوتاه:
http://www.setaresobh.ir/fa/main/detail/96336/