وقتی شرکت اپل تقریباً دو دهه پیش آیفون را عرضه کرد، مفهوم پشت رابط نرمافزاری آن نسبتاً واضح بود: تقلید از دنیای واقعی.
این سبک طراحی که به عنوان اسکیومورفیسم شناخته میشود، به این معنی بود که برنامه Notes شبیه یک دفترچه یادداشت زرد قدیمی بود و نرمافزار Maps شبیه نسخههای کاغذی بود که ممکن است قبل از دستگاههای GPS در ماشین خود نگه داشته باشید. با گذشت زمان، اپل این ایده را بیشتر توسعه داد. برنامه Game Center خود را شبیه یک میز بلک جک، با نمد سبز رنگ، و رابط کاربری Podcasts آن را شبیه یک ضبط صوت از دهه 1960 ساخت.
آیفون و آیپد از اولین دستگاههای صفحه لمسی رایج در جهان بودند و استفاده از اشیاء قدیمی در طراحی نرمافزار به مردم کمک کرد تا نحوه کار با آنها را یاد بگیرند. اما مشتریان خیلی زود به صفحات لمسی عادت کردند و ارجاع به ایدههای ۵۰ سال قبل دیگر منطقی نبود.
بنابراین در سال ۲۰۱۳، اپل تحت نظارت جانی آیو، مدیر طراحی، رویکرد جدیدی را معرفی کرد. نرمافزار iOS 7، تزئینات را کنار گذاشت و مفهومی به نام «طراحی تخت» را پذیرفت. این نرمافزار از رنگ، شفافیت، رابطهای کاربری ساده و کنترلهای واضحتری که برای عصر دیجیتال ساخته شده بودند، استفاده میکرد.
اکنون، بیش از یک دهه بعد، اپل آمادهی یک تغییر اساسی دیگر در رابط کاربری خود است . این تغییرات به عنوان بخشی از iOS 26، iPadOS 26، tvOS 26، visionOS 26، watchOS 26، macOS 26 و CarPlay در پاییز امسال ارائه خواهند شد. اپل روز دوشنبه در کنفرانس جهانی توسعهدهندگان خود، رویکرد جدید را پیشنمایش خواهد کرد و احتمالاً آلن دای - معاون رئیس رابط انسانی - برای صحبت در مورد این تغییر، روی صحنهی مجازی خواهد رفت.
اپل آماده میشود تا پیشنهاد سالانه بازگشت به مدرسه خود را در ایالات متحده آغاز کند. هر ساله حدود ماه ژوئن، اپل پیشنهاد بازگشت به مدرسه خود را به عنوان راهی برای افزایش خرید مک و آیپد قبل از شروع سال تحصیلی در پاییز، راهاندازی میکند. امسال نیز تفاوتی نخواهد داشت و این شرکت برای تاریخ شروع به کار در 17 ژوئن آماده میشود. همانطور که مدتی است اتفاق افتاده است، اپل با خرید یک دستگاه واجد شرایط، کارتهای هدیه ارائه میدهد. این پیشنهاد علاوه بر برنامه تخفیف آموزشی موجود است که قیمت محصولات را برای دانشآموزان کاهش میدهد.