رکود این روزهای در بازار خودرو عمیق شده است، با این وجود حداقل اثر این رکود را نمیتوان در کاهش قیمتها مشاهده کرد. نهایی شدن آییننامه واردات خودرو، مرحله سوم فروش خودرو در سامانه یکپارچه، وعده ورود خودروهای وارداتی به ایران تا آذرماه و ... هیچیک نتوانست به کاهش محسوس قیمتها در بازار خودرو منتج شود. اقتصاد آنلاین؛ بازار خودرو همانند سایر بازارها چشم به آینده برجام دارد و تا زمانی که تکلیف آن مشخص نشود، نمیتوان انتظار تغییر محسوسی درروند بازار را داشت. هرچند که سیاستگذاران سعی میکنند که با رویکردهایی همچون واردات خودرو، افزایش شمار تولید و فروش خودرو در سامانه یکپارچه کمی از التهاب بازار بکاهند اما همه چیز به برجام گره خورده است. بنابراین در شرایطی که اخبار امیدوارکنندهای از برجام شنیده نمیشود، نباید انتظار کاهش قیمت خودرو را داشت. روز گذشته پژو ۲۰۶ تیپ ۵ در نسخه فول ۲ میلیون کاهش قیمت به ثبت رساند و به ۳۵۷ میلیون تومان رسید. پژو ۲۰۷ اتوماتیک پانوراما همروند کاهشی خود را متوقف کرد و با وجود کاهش ۳۰ میلیونی از اواخر مرداد، بدون تغییر به معاملات ادامه میدهد. دیگر خودروی خانواده پژو یعنی پژو پارس XU7 هم با کاهشی دومیلیونی ۳۰۵ میلیون تومان معامله شد. تارا دندهای جدیدترین محصولات ایرانخودرو که مدت زیادی است بین قیمت ۴۴۰ تا ۴۵۵ میلیون تومانی نوسان دارد، دیروز روندی کاهشی داشت و قیمت ۴۴۲ میلیون تومان را با ۶ میلیون کاهش به ثبت رساند.