سایه سنگین تعطیلات بر سر سیستم آموزشی

سایه سنگین تعطیلات بر سر سیستم آموزشی

اشاره: سایه تعطیلات بر سر سیستم آموزشی کشور سنگینی می‌کند که پیامد آن در سال‌های آینده مشخص خواهد شد. تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها بدون توجه به عواقب جبران‌ناپذیر آن ساده‌ترین اقدامی است که این روزها شاهد اجرای آن هستیم. دانش‌آموزان در 4 ماه گذشته فقط 38 روز به مدرسه رفته‌اند! همچنین روز گذشته معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به تداوم آموزش غیرحضوری مدارس در شماری از استان‌های کشور گفت: «درخواستم از مسئولان به‌ویژه استانداران این است که غیرحضوری شدن مدارس، آخرین راهکار برای حل مسائل و مشکلاتمان باشد؛ چه برای آلودگی هوا، چه سرما و یا سایر موضوعات.» جزییات بیشتر را در ادامه می‌خوانید.

محمدمهدی کاظمی با حضور در شبکه اول سیما درباره جبران عقب‌ماندگی‌های ناشی از تعطیلی مدارس و آموزش غیرحضوری گفت: ۲۶ ماه آموزش غیرحضوری به علت کرونا داشتیم. پیش از دوره کرونا و در دوره پساکرونا نتایج ناشی از تعطیلی مدارس به دلایل مختلف را بررسی کرده بودیم و تبعات آن را می‌دانستیم. متأسفانه در دوران کرونا افت تحصیلی در دانش‌آموزان همه دنیا مشهود بود. در فروردین که به آموزش حضوری برگشتیم ارزشیابی و تحلیل‌های ما نشان می‌داد که وضعیت حساس و نامناسب است. وی بابیان اینکه برنامه‌ریزی‌های لازم برای جبران این افت انجام و در تابستان دوره‌ای تحت عنوان تثبیت و تعمیق یادگیری به اجرا درآمد، اظهار کرد: این دوره اجرا و بخشی از این افت یادگیری جبران شد، اما قطعاً این شرایط با ما خواهد بود. دانش‌آموزی که دو سال اول ورود خود به دبیرستان را در سیستم غیرحضوری درس‌خوانده طبیعتاً این افت در سال‌های آتی نیز همراه دانش‌آموز باقی می‌ماند.
پیشنهاد تشکیل کلاس 
در روز‌های پنجشنبه
او ادامه داد: باید از ظرفیت نوبت بعدازظهر مدارس و روزهای پنجشنبه و دیگر روش‌ها برای جبران افت یادگیری استفاده کنیم، اما در اینجا درخواستم از مسئولین به‌ویژه استانداران این است که غیرحضوری شدن مدارس، آخرین راهکار برای حل مسائل و مشکلاتمان باشد؛ چه برای آلودگی هوا چه سرما و یا سایر موضوعات. رشد اجتماعی در کنار رشد علمی دانش‌آموزان یک مسئله بسیار مهم در نظام تعلیم و تربیت است که جبران آن نیز به‌راحتی اتفاق نمی‌افتد. ما زمان کمی داریم و طبق قانون مجلس شورای اسلامی زمان آموزش قطعی مدارس از اول مهر تا اول خرداد تعیین شده است؛ بنابراین اولویت اول این است که بحث تعطیلی و غیرحضوری شدن مدارس را نداشته باشیم.

ضرورت جبران عقب‌ماندگی‌های ناشی از تعطیلی مدارس
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش‌وپرورش اضافه کرد: برای جبران این موضوع برنامه‌هایی چون تعمیق یادگیری که در تابستان اجرا کرده بودیم را با محوریت مدرسه و برنامه‌ریزی توسط شورای مدرسه خواهیم داشت تا زمینه جبران افت تحصیلی را فراهم کنیم. کاظمی با اشاره به برگزاری نوبت اول کنکور ۱۴۰۲ در روزهای ۲۹ و ۳۰ دی‌ماه گفت: همیشه نقدهایی به کنکور وارد بوده و معتقدیم به‌نظام آموزشی جهت دهنده است و موجب شده بود دانش‌آموزان به سمت محفوظات و تست‌زنی سوق پیدا کنند که اختلالاتی در امر آموزش ایجاد کرده بود. تأثیر سوابق تحصیلی در حال حاضر ۴۰ درصد است و تا سه سال آینده به ۶۰ درصد خواهد رسید. امیدواریم همه دست‌اندرکاران که می‌توانند پشتیبان آموزش‌وپرورش باشند کمک کنند تا در اجرای این مصوبه به نحو احسن عمل کنیم.

لینک کوتاه: http://www.setaresobh.ir/fa/main/detail/96241/

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه

سایه سنگین تعطیلات بر سر سیستم آموزشی

سایه سنگین تعطیلات بر سر سیستم آموزشی

اشاره: سایه تعطیلات بر سر سیستم آموزشی کشور سنگینی می‌کند که پیامد آن در سال‌های آینده مشخص خواهد شد. تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها بدون توجه به عواقب جبران‌ناپذیر آن ساده‌ترین اقدامی است که این روزها شاهد اجرای آن هستیم. دانش‌آموزان در 4 ماه گذشته فقط 38 روز به مدرسه رفته‌اند! همچنین روز گذشته معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به تداوم آموزش غیرحضوری مدارس در شماری از استان‌های کشور گفت: «درخواستم از مسئولان به‌ویژه استانداران این است که غیرحضوری شدن مدارس، آخرین راهکار برای حل مسائل و مشکلاتمان باشد؛ چه برای آلودگی هوا، چه سرما و یا سایر موضوعات.» جزییات بیشتر را در ادامه می‌خوانید.

محمدمهدی کاظمی با حضور در شبکه اول سیما درباره جبران عقب‌ماندگی‌های ناشی از تعطیلی مدارس و آموزش غیرحضوری گفت: ۲۶ ماه آموزش غیرحضوری به علت کرونا داشتیم. پیش از دوره کرونا و در دوره پساکرونا نتایج ناشی از تعطیلی مدارس به دلایل مختلف را بررسی کرده بودیم و تبعات آن را می‌دانستیم. متأسفانه در دوران کرونا افت تحصیلی در دانش‌آموزان همه دنیا مشهود بود. در فروردین که به آموزش حضوری برگشتیم ارزشیابی و تحلیل‌های ما نشان می‌داد که وضعیت حساس و نامناسب است. وی بابیان اینکه برنامه‌ریزی‌های لازم برای جبران این افت انجام و در تابستان دوره‌ای تحت عنوان تثبیت و تعمیق یادگیری به اجرا درآمد، اظهار کرد: این دوره اجرا و بخشی از این افت یادگیری جبران شد، اما قطعاً این شرایط با ما خواهد بود. دانش‌آموزی که دو سال اول ورود خود به دبیرستان را در سیستم غیرحضوری درس‌خوانده طبیعتاً این افت در سال‌های آتی نیز همراه دانش‌آموز باقی می‌ماند.
پیشنهاد تشکیل کلاس 
در روز‌های پنجشنبه
او ادامه داد: باید از ظرفیت نوبت بعدازظهر مدارس و روزهای پنجشنبه و دیگر روش‌ها برای جبران افت یادگیری استفاده کنیم، اما در اینجا درخواستم از مسئولین به‌ویژه استانداران این است که غیرحضوری شدن مدارس، آخرین راهکار برای حل مسائل و مشکلاتمان باشد؛ چه برای آلودگی هوا چه سرما و یا سایر موضوعات. رشد اجتماعی در کنار رشد علمی دانش‌آموزان یک مسئله بسیار مهم در نظام تعلیم و تربیت است که جبران آن نیز به‌راحتی اتفاق نمی‌افتد. ما زمان کمی داریم و طبق قانون مجلس شورای اسلامی زمان آموزش قطعی مدارس از اول مهر تا اول خرداد تعیین شده است؛ بنابراین اولویت اول این است که بحث تعطیلی و غیرحضوری شدن مدارس را نداشته باشیم.

ضرورت جبران عقب‌ماندگی‌های ناشی از تعطیلی مدارس
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش‌وپرورش اضافه کرد: برای جبران این موضوع برنامه‌هایی چون تعمیق یادگیری که در تابستان اجرا کرده بودیم را با محوریت مدرسه و برنامه‌ریزی توسط شورای مدرسه خواهیم داشت تا زمینه جبران افت تحصیلی را فراهم کنیم. کاظمی با اشاره به برگزاری نوبت اول کنکور ۱۴۰۲ در روزهای ۲۹ و ۳۰ دی‌ماه گفت: همیشه نقدهایی به کنکور وارد بوده و معتقدیم به‌نظام آموزشی جهت دهنده است و موجب شده بود دانش‌آموزان به سمت محفوظات و تست‌زنی سوق پیدا کنند که اختلالاتی در امر آموزش ایجاد کرده بود. تأثیر سوابق تحصیلی در حال حاضر ۴۰ درصد است و تا سه سال آینده به ۶۰ درصد خواهد رسید. امیدواریم همه دست‌اندرکاران که می‌توانند پشتیبان آموزش‌وپرورش باشند کمک کنند تا در اجرای این مصوبه به نحو احسن عمل کنیم.

لینک کوتاه: http://www.setaresobh.ir/fa/main/detail/96241/

ارسال دیدگاه شما