لوگو
1404 جمعه 19 ارديبهشت
  • صفحه نخست
  • سیاست
  • سخن‌گاه
  • اقتصاد
  • شهروند
  • بین الملل
  • فرهنگ و هنر
  • سلامت
  • علم و فناوری
  • ورزش
  • خواندنی‌ها
  • آرشیو روزنامه
1402/09/15 - شماره 2171
نسخه چاپی

صنعت نشر آلمان به روایت آمار

گروه فرهنگ و هنر: صنعت نشر و مجله در همه جای دنیا دچار رکود شده است. عصر اینترنت و مخاطب آسان‌طلب به ویژه  ظهور کرونا از سال ۲۰۲۲ باعث شد تا بسیاری از بنگاه‌های صنعت نشر زیان‌ده شوند. ناشران قدرتمند جهان نیز از این قاعده مستثنی نبودند، بنابراین تلاش کردند با جایگزینی محتوای دیجیتال،‌صوتی و تغییر محتوا به دوام و بقای خود ادامه دهند. در گزارش ایبنا از پایگاه آماری استاتیستا، به تحولات صنعت نشر آلمان اشاره شده که با توجه به زیان‌ده بودن این صنعت چگونه روش‌های دیگر را برای تداوم کار برگزیده‌اند:
قدمت صنعت نشر در آلمان به چندین قرن پیش برمی‌گردد؛ اختراع ماشین چاپ، انتشار کتاب را متحول و به‌دنبال آن راه را برای انتشار انبوه در اروپا، هموار کرد. آلمان خاستگاه ماشین چاپ گوتنبرگ است، ماشین چاپی که توسط «یوهانس گوتنبرگ» در قرن پانزدهم اختراع شد. امروزه صنعت نشر آلمان بسیار متنوع است و نه‌تنها کتاب، بلکه روزنامه، مجلات، کتاب‌های الکترونیکی، کتاب‌های صوتی و گاهی حتی بازی‌ها را نیز در برمی‌گیرد.

ناشران کتاب
در میان مؤسسات انتشاراتی داستانی و غیرداستانی آلمان، سه انتشارات مهم که بازیگر برجسته این حوزه هستند، عبارتند از رندوم هاوس، کارلسن و باستی لوبه.
«رندوم هاوس» بخشی از گروه انتشارات بین‌المللی پنگوئن رندوم هاوس است. این موسسه انتشاراتی به نوبه خود، شامل ۴۷ شرکت انتشاراتی دیگر است و از موفق‌ترین شرکت‌های انتشاراتی در سطح ملی در آلمان محسوب می‌شود. گروه «باستای لوبه» نیز در واقع یک شرکت رسانه‌ای است که در قالب یک ناشر تجاری وجود دارد. هر سه انتشارات، کتاب‌هایی را در ژانرهای مختلف و همچنین کتاب‌های صوتی، کتاب‌های الکترونیکی و سایر رسانه‌های دیجیتال منتشر می‌کنند، البته انتشارات «کارلسن» در حوزه ادبیات کودکان و نوجوانان شناخته شده است. سال ۲۰۲۰، تجارت کتاب آلمان حدود ۹.۳ میلیارد یورو درآمد ایجاد کرد.

روزنامه‌ها و مجلات
یکی از چالش‌های پیش روی بازار روزنامه و به تبع آن ناشران، کاهش شمارگان است و روزنامه‌ها سال به سال متضرر می‌شوند. اگرچه سال ۲۰۲۲، تعداد روزنامه‌های فروخته شده اندکی افزایش داشت؛ تعداد فزاینده‌ای از ناشران روزنامه در آلمان محتوای قابل فروش در دسترس کاربران آنلاین قرار می‌دهند که نشان‌دهنده این واقعیت است که فروش نسخه‌های چاپی به تنهایی دیگر برای اطمینان از سودآوری کافی نیست. انواع مدل‌های اشتراک نیز در میان وب‌سایت‌های خبری محبوب هستند، جایی که مردم هزینه ماهانه کمی می‌پردازند و می‌توانند به مقالات اختصاصی دسترسی داشته باشند.
برخی از شناخته‌شده‌ترین ناشران مجلات در آلمان اکسل اشپرینگر، هوبرت بوردا و  گرونر +جار هستند. مجلاتی که کالاهای مصرفی را برای مخاطبانشان مقایسه می‌کنند، معمولاً سهم زیادی از فروش مجلات را تشکیل می‌دهند و در دسترستر هستند. به نظر می‌رسد صنعت چاپ، رفته‌رفته محبوبیت کمتری پیدا می‌کند و منابع آنلاین، جایگزین آن می‌شود. بنابراین، درست مانند روزنامه‌ها، عناوین متعدد در بازار مجلات آلمان، زیان‌های شمارگان فصلی را ثبت می‌کنند.

 

Facebook Twitter Linkedin Whatsapp Pinterest Email

دیدگاه شما

دیدگاه شما پس از بررسی منتشر خواهد شد. نظراتی که حاوی توهین یا الفاظ نامناسب باشند، حذف می‌شوند.

تیتر خبرهای این صفحه

  • نقش «ترول‌ها» در عصر هوش مصنوعی /فهیمه نظری - جامعه شناس و مدرس دانشگاه
  • اگر تصویر روشنی از مردم ایران ارایه نکنیم دیگران برای ما ارایه می‌کنند
  • ماجرای نویسنده «شرلوک هلمز»
  • بازنشستگی نیکلاس کیج
  • صنعت نشر آلمان به روایت آمار
  • دوره‌ شاهنامه‌خوانی در موزه سینما
لوگو
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • همکاری با ما
  • تعرفه آگهی
  • نمایندگی‌ها
  • شناسنامه
  • مرامنامه
  • آرشیو
  • RSS

1401© :: کلیه حقوق قانونی این سایت متعلق به روزنامه ستاره صبح بوده و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلا مانع است.