استودیوهای هالیوودی هشدار دادهاند که افزایش قیمت بلیت میتواند گیشه تابستانی را خراب کند. به گزارش هالیوود ریپورتر، با توجه به نمایش فیلمهایی چون «مأموریت: غیرممکن» و «دنیای ژوراسیک»، این خوشبینی وجود دارد که فصل تابستان فصل رونق سینماها باشد؛ اما این احتمال وجود دارد که در بحبوحه ناپایداری اقتصادی سینماروها هم بخواهند هزینههای خود را کاهش دهند. در دورههای نابهسامانی مالی، سینماها به عنوان ارزانترین شکل سرگرمی توفان را تحمل کردهاند و سابقه این امر حتی تا یک قرن قبل هم بازمیگردد. مردم ممکن است رویدادهای ورزشی گران قیمت یا کنسرتها را لغو کنند، اما هزینه راه افتادن از خانه برای تماشای یک فیلم بسیار کمتر از دیگرتفریحات خارج از خانه است. اریک هندلر، تحلیلگر وال استریت میگوید: اثر ماندگاری سینما در طول سالها خود را ثابت کرده است. عملکرد خیره کننده «فیلم ماینکرافت» را ببینید: در آخر هفته ۴ تا ۶ آوریل با رقم خیره کننده ۱۶۲ میلیون دلار که ۱۰۰ میلیون دلار بیش از پیشبینیها بود، کارش را شروع کرد و این درست زمانی بود که در بحبوحه بحران ناشی از سیاستهای تعرفهای بُرنده دولت ترامپ، اکران شد. این تنها یک تصادف نبود چون این فیلم در دومین آخر هفته اکرانش، آن هم پس از یک هفته پر از اخبار اقتصادی وخیم و نوسانات مالی، تنها در آمریکای شمالی ۷۸.۵ میلیون دلار فروش کرد.