آخرین نظرسنجی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات درباره اوقات فراغت ایرانیان در دوران کرونا نشان میدهد ۳۹.۱ درصد پاسخگویان نسبت به قبل از کرونا، بیشتر در شبکههای اجتماعی فعالیت میکنند. به گزارش ایرنا، طبق این نظرسنجی ۲۲.۳ درصد افراد پاسخگو اظهار داشتهاند میزان فعالیتشان در شبکههای اجتماعی تفاوتی نسبت به قبل نداشته و ۴.۴ درصد افراد نیز گفتهاند فعالیتشان در این زمینه کاهش داشته است. ۳۳.۸ درصد پاسخگویان نیز در شبکههای اجتماعی فعالیت نمیکنند. در بین پاسخگویانی که از شبکههای اجتماعی برای سپری کردن اوقات فراغت خویش در ایام کرونایی استفاده کردهاند، ۳۳.۶ درصد (۲۱.۹ درصد کل نمونه) برای پیگیری اخبار، ۲۱.۳ درصد (۱۳.۹ درصد کل نمونه) جهت سرگرم شدن و ۱۷.۱ درصد (۱۱.۲ درصد کل نمونه) برای ارتباط با دوستان و آشنایان به این رسانههای جمعی مراجعه کردهاند. کسبوکار، فعالیتهای درسی و خرید کردن از دیگر استفادههای این دسته از پاسخگویان از شبکههای اجتماعی بوده است. همچنین 20 درصد پاسخگویان گفتهاند فعالیت ورزشی آنان نسبت به قبل از شیوع کرونا کاهشیافته است. ۲۳.۱ درصد افراد نیز به میزان قبل ورزش میکنند. همچنین ۱۳.۵ درصد افراد پاسخگو اعلام کردهاند در مقایسه با دوران پیش از کرونا فعالیت ورزشی آنان افزایشیافته است. جامعه آماری این نظرسنجی را شهروندان ۱۸ سال و بالاتر ساکن در شهر و روستاهای کشور تشکیل داده است.