مردم با مروجین فرهنگ مصرف بهینه آب همراه باشند؛
مدیریت مصرف تنها راهکار برونرفت
از بحران کمآبی است
علیرضا هژبری: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با تأکید بر اینکه تنها راه برونرفت از بحران کمآبی صرفهجویی است، گفت: با مصرف بهینه و صرفهجویی 15 تا 20 درصدی میتوانیم این تابستان سخت را پشت سر بگذاریم. هاشم امینی در مراسم آغاز مانور بزرگ مروجین فرهنگ مصرف بهینه آب در 98 شهر و هزار روستای استان اصفهان با اشاره به بحران کمآبی که استان با آن درگیر است، گفت: باوجودآنکه در حال حاضر روزانه 13 هزار و 400 لیتر بر ثانیه آب در شبکه توزیع میشود، اما همچنان در تأمین آب مشترکین با کمبود مواجه هستیم. امینی بابیان اینکه در طول 53 سال گذشته امسال شاهد کمترین میزان بارش نزولات آسمانی بودیم، تصریح کرد: کاهش نزولات جوی و خشکسالیهای گذشته سبب ایجاد مشکل در تأمین آب و برق در کل کشور شده است؛ مشکلی که تنها راهحل برونرفت از آن صرفهجویی و استفاده بهینه از منابع موجود است. به گفته امینی صرفهجویی تنها راه تأمین آب برای جمعیت بیش از 4 میلیون نفری استان اصفهان با کمبود آب 3 هزار و 200 لیتر بر ثانیه است.مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با تقدیر از همکاران سامانه ارتباط با مشتریان 122 و تلاش شبانهروزی کارکنان شاغل در حوزه توزیع آب اظهار داشت: آرامش شرکت مرهون زحمات این عزیزان است.
صرفهجویی 15 لیتری
راهکار برونرفت از بحران کمآبی
زهره تشیعی، رئیس خانه فرهنگ آب شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان، با اشاره به کاهش 40 درصدی میزان بارش نسبت به سال گذشته گفت: طبق سنوات گذشته امسال هم برگزاری مانور بزرگ مروجین فرهنگ مصرف بهینه آب همزمان در 98 شهر و هزار روستای استان بهمنظور آموزش و اطلاعرسانی درباره مصرف بهینه آب در دستور کار قرار گرفت. تشیعی ادامه داد: 300 نفر از همکاران در استان اصفهان، وظیفه اطلاعرسانی و آموزش به شهروندان برای مصرف بهینه را در طول تابستان بر عهدهدارند.وی هدف از برگزاری این مانور را اشاعه فرهنگ مصرف بهینه و حساس کردن شهروندان نسبت به کمبود آب عنوان کرد و افزود: متأسفانه در حال حاضر سرانه مصرف هر فرد 157 لیتر بر ثانیه است. وی گفت: اگر بتوانیم سرانه مصرف را به حدود 142 لیتر در شبانهروز کاهش دهیم میتوانیم بدون مشکل این بحران را سپری کنیم. رئیس خانه فرهنگ آب شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان از کولرهای آبی بهعنوان یکی از دستگاههای پرمصرف آب در تابستان نام برد، گفت: آب مصرفی یک دستگاه کولرآبی در 24 ساعت شبانهروز 300 لیتر معادل مصرف دو فرد در یک شبانهروز است. وی گفت: متأسفانه کولرهای آبی یکی از منابع اصلی هدر رفت آب در تابستان هستند که با انجام سرویس دورهای و تنظیم شناور آب میتوان مانع از هدر رفت حجم قابلتوجهی از آب و تبدیل آن به فاضلاب شد.
مدیر روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه
در مراسم اختتامیه جایزه صنعت روابط عمومی ایران:
با خلاقیت و ابزارهای نوین به دنبال ارائه تصویر واقعی فولاد مبارکه هستیم
علیرضا هژبری: مدیر روابط عمومی فولاد مبارکه پس از دریافت نشان عالی روابط عمومی گفت: طی ۴ ماه گذشته تلاش بر این بوده است تا با استفاده از خلاقیت و ابزارهای نوین شرایطی را فراهم کنیم که تصویر واقعی فولاد مبارکه یعنی تولید و همافزایی قابلتوجه فعلی آن نشان داده شود.هادی نباتی نژاد مدیر روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه در گفتوگو با خبرنگار ایراسین در خصوص دریافت نشان عالی روابط عمومی توسط این مجموعه گفت: در مجموعه فولاد مبارکه و روابط عمومی همواره تلاش بر این بوده است تا با استفاده از خلاقیت و ابزارهای نوین شرایطی را فراهم کنیم که تصویر واقعی فولاد مبارکه یعنی تولید و همافزایی قابلتوجه فعلی آن نشان داده شود.به گفته وی، طی ۴ ماه گذشته تلاش بر این بوده است که با مشورت و استفاده از نظرات تمامی متخصصین و مشاورین حوزه رسانه و روابط عمومی، تصویری که باعث امیدآفرینی است و حاصل از خلاقیت موجود در فولاد مبارکه بوده برای مخاطبان و ذینفعان خود نمایش داده شود.نباتی نژاد ادامه داد: نفس این دست از رویدادها و جشنوارهها بررسی عملکرد فضاهای روابط عمومی و رسانهایست. در این میان انجمن روابط عمومی نیز فعالیتهای چند ماه گذشته شرکتهای مختلف را بررسی کرده است و در این میان روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه با فعالیت در رشتههای مختلف مانند ایجاد رسانه، تولید محتواهای رسانهای اعم از محتوای گرافیکی و ارتباط با رسانه ملی، رسانههای دیداری و شنیداری و مکتوب که منجر به ایجاد یک ظرفیت بزرگ و همافزایی شد، موردتوجه انجمن روابط عمومی قرار گرفت و از آن تقدیر به عمل آمد.وی ادامه داد: جای تشکر و قدردانی از انجمن روابط عمومی وجود دارد که با بررسی و توجه به این نوع از فعالیتها و درنهایت ضمن داوری، زحماتی که عموماً از سوی بخش روابط عمومی بهعنوان پشتیان فعالیتهای رسانهای انجام میشود ارزیابیشده و مورد تشویق قرار میگیرد؛ درواقع این اقدام منجر به ایجاد انگیزهای میشود که بتوانیم این مسیر را ادامه داده و با استفاده از ابزارهای نو، شیوههای جدید و خلاقانه، عملکرد واقعی کل اعضای فعال در سازمان را به تصویر بکشیم. امید میرود این اقدام منجر به امیدآفرینی و اثربخشی در جامعه شود.