گزارشهای رسمی مرکز آمار ایران نشان میدهد که در سال ١٣٩٩، برای افراد ١٥ ساله و بیشتر با ٤٣٧٠٠ خانوار نمونه شهری و ١٨٨٦٠ خانوار نمونه روستایی و در کل به ٦٢٥٦٠ خانوار مراجعه شده و اطلاعات مرتبط با حوزه کتاب و نشریات، موسیقی، شبکههای اجتماعی، فعالیتهای ورزشی، تغذیه، سرمایه اجتماعی افراد ١٥ ساله و بیشتر اخذ شده است. به گزارش اقتصادآنلاین، بر این اساس در سال ١٣٩٩، بیشترین شیوه انتخاب پوشاک افراد ١٥ ساله و بیشتر از طریق تماشای ویترین فروشگاههای پوشاک با ٨٣,٤ درصد بوده است و ٦.٣ درصد بر اساس پیشنهاد دوستان و نزدیکان، ٥ درصد مطابق مُد در جامعه، ٢.٦ درصد با توجه به شبکههای اجتماعی، ٠.٧ درصد بر اساس تبلیغات پیرامونی، ٠.٢ درصد بر اساس مشاهده برنامههای سیمای جمهوری اسلامی ایران، ٠.١ درصد بر اساس برنامههای ماهوارهای و ١.٧ درصد بر اساس سایر روشها، پوشاک خود را انتخاب کردهاند. همچنین اولویت ٣٨,٣ درصد از افراد ١٥ ساله و بیشتر در خرید پوشاک، پوشاک تولید داخل و ٧.٨درصد پوشاک خارجی بوده است و برای ٥٣.٨ درصد افراد نیز اولویت خاصی بین پوشاک داخلی و خارجی وجود نداشته است. در یک سال منتهی به زمان آمارگیری در سال ١٣٩٩، حدود ١٥,٣ درصد از افراد ١٥ ساله و بیشتر اظهار کردهاند حداقل یکبار کالایی که ازنظر خود افراد لوکس بوده، خریداری کردهاند. بنا بر اظهار خانوارهایی که لوازم برقی در سال ١٣٩٩ خرید کردهاند، ٥١,٨ درصد از این لوازم برقی تولید داخل، ٣٦.٨درصد لوازم برقی تولید خارج، ١١.٤ درصد، هردو نوع لوازم برق داخلی و خارجی بوده است.