شهرداری منطقه یک تهران امروز سه شنبه 25 آبان ماه در مانور زمستانه شهرداری تهران و پلیس راهور در 18 نقطه بزرگراهی شمال تهران حضور یافت.
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه يک افشین خدامی معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری اين منطقه با اعلام مطلب فوق اظهار داشت: این مانور در منطقه یک در 18 نقطه بزرگراهی همزمان با سایر مناطق شهر تهران با هدف آمادگی نیروها در خدمات رسانی سریع به شهروندان به هنگام بارش برف و ایمنی تردد، انجام شد و خودروهای تخصصی برف روبی، 137 و شهربان با نیروهای انسانی مربوطه در محور های بزرگراهی منطقه از جمله شهید آیت الله صدر، شهید مدرس، امام علی (ع)، شهید چمران و... با نصب بنرهای اطلاع رسانی مستقر شدند .خدامی با اشاره به اقدامات اجرایی ستاد برف روبی در سطح منطقه یک تصریح کرد: به منظور ساماندهی و رفع لغزندگی شبکه معابر به هنگام بارش برف ، جانمایی 350 هزار کیسه شن مخصوص در دسترس شهروندان، پیش بینی شده است که تا کنون 120 هزار کیسه در 300 مخزن زرد رنگ و 3 هزار نقطه از معابر شمال تهران کیسه چین شده اند و تا پایان آذر ماه تمامی کیسه های پیش بینی شده جانمایی می شوند. وی افزود: در حال حاضر 10 سایت در نواحی دهگانه تجهیز شده و سایت مرکزی گلچین نیز به صورت پشتیبان آماده شارژ و سرویس دهی به سایت های نواحی است. معاون شهردار منطقه یک افزود: خودروهای برفروب تامین و طبق برنامه خودروهای تخصصی و مکانیزه برف روبی با زمانبندی در منطقه مستقر می شوند.
عضو شورای شهر تهران:
طبقاتی کردن اتوبان همت خطاست
رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران گفت: طبقاتی کردن اتوبان همت در حال حاضر خطا است و اگر شهرداری پیشنهادی دارد باید مطالعات آن را به صورت جامع و بر پایه تحلیل ۵۰ سال آینده ارائه دهد.
«مهدی عباسی» رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران در گفتوگو با خبرنگار ایلنا درباره دوطبقه شدن اتوبان همت گفت: برای اتوبان همت باید کار مطالعاتی انجام شود و به این نکته توجه کرد که هر بزرگراهی مطالعات مخصوص به خود را دارد. الآن نمیتوانیم مطالعاتی که برای مثال برای احداث اتوبان صدر انجامشده است و منتقدین و موافقین در مورد صدر گفتهاند را عینا برای بزرگراه همت معیار قرار دهیم.او با تأکید بر انجام مطالعات مستقل برای اتوبان همت گفت: برای بزرگراه همت باید به صورت مستقل مطالعات انجام شود. این پروژه بار اقتصادی دارد و مسائل متعددی همچون مسئله شهرسازی، ترافیکی، پیشبینی شرایط آینده و مسائل زیستمحیطی نیز در آن مطرح است که همه این موارد باید مطالعه شود و در کنار همدیگر سهم هر یک نمره دهی شود و تقدم و تا خر اولویتها و ارزشها مشخص شود و سپس بر اساس این نمرهها و شاخصها مشخص شود که آیا اجرای این طرح به صلاح هست یا خیر.
رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران اضافه کرد: در حال حاضر و به صورت عمومی طبقاتی کردن اتوبان همت خطا است. شهرداری اگر چنین پیشنهادی دارد باید آن را ارائه دهد و پیوستهای مطالعاتیاش را آماده کند. پیوستها نیز باید به صورت جامع باشد و همه جنبههای زیست شهری باید در آن لحاظ شده باشد. مطالعات حداقل باید بر پایه تحلیل ۵۰ سال آینده صورت گیرد.
عباسی در واکنش به اینکه در شرایط اقتصادی کنونی بررسی مطالعاتی چنین پروژهای را ضروری میدانید یا خیر اظهار کرد: یکی از پیوستها مطالعات اقتصادی است. اگر با این استدلال باشد نباید هیچ پروژهای را در تهران شروع کنیم. اما اگر قرار است کاری انجام شود باید برای تأمین منابع آن نیز برنامهریزی داشته باشیم. مهم این است که بدانیم اولویت ما در تهران کدام پروژه است. برای مثال اگر اولویت ما در تهران تکمیل خطوط مترو است پس باید منابع شهرداری تهران نیز باید به سمت تکمیل و توسعه خطوط مترو هدایت شود.
او اضافه کرد: مهم تعیین اولویتها است و اگر تعیین اولویت به درستی انجام شود، شهرداری بهاندازه کافی منابع دارد که اولویتهای تعیینشده را محقق کند.