مدیرعامل فولاد مبارکه در جلسه کمیته تحول:
ضرورت تمرکز بر تولید گریدهای جدید و محصولات ویژه
علیرضا هژبری arkesf@gmail.com، محمد یاسر طیب نیا مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه در جلسه کمیته عالی تحول اظهار کرد: همواره بازارهای جهانی فولاد دارای نوسانات متعددی بوده است که باید هرچه سریعتر بتوانیم خود را با شرایط روز دنیا وفق دهیم. با درک درستی از شرایط بازارهای جهانی و با تکیهبر وجوه رقابتی فولاد مبارکه، باید جایگاه خود را به بهترین شکل ممکن حفظ کنیم. داشتن زنجیره کامل فولاد از مزیّتهای رقابتی در فولاد مبارکه است، علاوه بر این مزیّت رقابتی که ما را نسبت به رقبای داخلی و خارجی متمایز میکند، فعالیت با ظرفیت کامل تولید در فولاد مبارکه هزینه تمامشده محصولات را کاهش خواهد داد. تنوع بالای سبد محصولات، نقش مهمی در حفظ جایگاه فولاد مبارکه در بازارهای داخلی و جهانی دارد و در این راستا باید تولید محصولات باارزش افزوده بالاتر را گسترش دهیم تا بتوانیم صنایع پاییندست را فعال کنیم که معنای پیشران بودن فولاد مبارکه نیز همین است؛ باید با تولید گریدهای خاص و جدید، بازارهای جدید در کشور را ایجاد کنیم.
سرپرست روابط عمومی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب:
لزوم تسریع در راهاندازی موزه اكتشاف، حفاری و تولید نفت مسجدسلیمان
اهواز- شبنم قجاوند :srm.khz@gmail.com: سرپرست روابط عمومی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در بازدید از موزه اکتشاف، حفاری و تولید نفت مسجدسلیمان بر اهمیت، نقش و جایگاه این پروژه در تحولات اجتماعی و اقتصادی منطقه و بر تسریع در راهاندازی این پروژه تأکید کرد. سعید آتشبار در بازدید از بخشهای مختلف پروژه موزه نفت مسجدسلیمان اظهار داشت: منابع و تجهیزات مناسبی شامل اسناد و اشیای تاریخی صنعت نفت برای انتقال دانش و تاریخ تحولات صنعت نفت گردآوریشده و ضرورت دارد با پیگیریهای فوری و ضروری موزه مسجدسلیمان هر چه سریعتر راهاندازی گردد. آتشبار اذعان کرد مدیرعامل محترم، مهندس دانشی تأکید ویژهای بر ساماندهی فوری و تسریع عملیات اجرایی پروژه دارند لذا بر همین اساس شیوهنامه تسریع عملیات اجرایی تدوین خواهد شد و با همفکری کارشناسان موزه در روابط عمومی مناطق نفتخیز و صاحبنظران، سند راهبردی مدیریت موزههای شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب تدوین خواهد شد. ابوذر شجاعی برجوئی مسئول موزه اکتشاف، حفاری و تولید نفت مسجدسلیمان نیز در این دیدار در خصوص وضعیت ساختمان اصلی، اجزای تشکیلدهنده موزه، گنجینهها، اشیا و تجهیزات موزهای جمعآوریشده توضیحاتی ارائه کرد. سرپرست روابط عمومی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب پیش از آن نیز با حضور در اداره روابط عمومی شرکت بهرهبرداری نفت و گاز مسجدسلیمان با رئیس و کارکنان این اداره دیدار و گفتگو کرد. آتشبار در این نشست صمیمانه ضمن ابراز خرسندی از حضور در شهر مسجدسلیمان اظهار داشت: روابط عمومی امروز یک هنر و یک فن است که در جهت ایجاد تعامل و بهینهسازی ارتباطات انسانی واداری توسط متخصصان این حرفه صورت میگیرد. وی با عنوان اینکه هنر روابط عمومیها، معرفی ظرفیتها، داشتهها، خدمات و توانمندی سازمان متبوع با استفاده از ترفندهای مختلف رسانهای و ارتباطاتی هست، بیان داشت: ضرورت دارد مدیران محترم صنعت نفت، نقش و اهمیت جایگاه روابط عمومی در تقویت اعتماد آحاد عموم را بیشتر درک کرده و با ارائه اطلاعات و اخبار مناسب از واحدهای زیرمجموعه، روابط عمومیها را در تدوین گزارش عملکرد و اخبار از ارائه خدمات صنعت نفت در حوزههای مختلف خصوصاً مسئولیت اجتماعی، بیش از پیش حمایت نمایند. سرپرست روابط عمومی مناطق نفتخیز، همچنین ضمن تأکید بر لزوم خلق ایدههای نو و تفکر در روابط عمومیها گفت: باید با ایجاد کارگروههای تخصصی و دریافت ایدههای مختلف و راهگشا از عموم شهروندان اعم از منتقد، موافق و کارکنان سازمان، تلاش کنیم تا نفت در نفت محصور نباشد و ویترین ارزشمندی از خدمات، توانمندیها و ظرفیتهای این صنعت بزرگ و خدمتگزار به عموم خصوصاً نقشآفرینی در حوادث و بحرانهای بزرگ اجتماعی نظیر سیل، زلزله و حادثهای نظیر ریزش ساختمان مترو پل باشیم. وی ادامه داد: امکانات نرمافزاری و سختافزاری از حیث نیروی انسانی تجهیزات و محدودیتهای ساختار که بخشی از برخی قوانین به جای مانده از دولت قبل امکان تحرک بیشتر و انگیزه بیشتر در راستای فعالیت بهتر روابط عمومیها در صنعت نفت را کاهش داده است با این وجود انتظارات زیادی از درون و هم از برون سازمان از روابط عمومیها وجود دارد. آتشبار، روابط عمومیها را یک اداره یا دستگاه عملیاتی دانست و افزود: جنس و ماهیت کار اینگونه است که میباید در ساعات غیر اداری نیز بخشی از روابط عمومیها مشغول به فعالیت باشند، لذا انتقال این حساسیت و سختی کار به مدیران ارشد و ایجاد درک متقابل بخشی از وظیفه ما هست. وی ارتباط جدی با ذینفعان بیرون از سازمان و اقناع افکار عمومی، مهم ارزیابی کرد و گفت: در کنار ارتباط با خارج از سازمان، تعامل جدی با مدیریتهای درون سازمان جهت انعکاس عملکرد و معرفی جامع صنعت نفت یکی از وظایف مهم روابط عمومیها هست. در ابتدای این نشست، قاسم صالحی موردانی رئیس روابط عمومی شرکت بهرهبرداری نفت و گاز مسجدسلیمان و متصدیان بخشهای مختلف این اداره، گزارشی از اقدامات و برنامههای انجامشده و در دست اقدام ارائه نمودند.