گروه فرهنگ و هنر: «زیباییشناسی دیزاین» نوشته جِین فورسِی با ترجمه داود میرزایی از سوی نشر مشکی منتشر شد. جین فورسی در «زیباییشناسی دیزاین» با نگرشی کانتی به بررسی موضوع میپردازد. در مقدمۀ کتاب آمده است: «این گفتۀ ویتگنشتاین شاید بهتر از هرچیز دیگری بتواند انگیزۀ اصلی طرح این کتاب را توضیح دهد: هرگونه پژوهش جامع دربارۀ دیزاین، به واقع، تلاشی است برای آشکار ساختن امور ظاهراً پیشپاافتاده و آشنا؛ به دیگر سخن، کوششی است برای پرده برداشتن از اهمیت چیزی که از فرط معمولی بودن انگار دیگر به چشم نمیآید. هر نظریۀ نوپای دیزاینی با سه چالش اصلی مواجه است. چالش اول به این پرسش برمیگردد که چگونه میتوان دیزاین را به عنوان مقولهای متمایز از هنر و صناعت تعریف کرد. پرسش دوم مربوط است به اینکه چطور تجربهها و داوریهای ما دربارۀ دیزاین به طور خاص زیباییشناختیاند و چگونه این تجربهها و داوریها با تعاملهای ما با هنر، صناعت و زیبایی طبیعی فرق دارند. پرسش سوم ناظر به اهمیت دیزاین برای زیباییشناسی و برای کلِّ فلسفه است.» تفسیر فورسِی از نظریۀ زیباییشناختی کانت در فصلهای چهارگانۀ کتاب دنبال میشود. او در فصل سوم (با عنوان دیزاین و زیبایی وابسته) بر انگارۀ کانت از زیبایی وابسته و نسبت آن با دیزاین تمرکز میکند. مطابق با تفسیر رابرت ویکس از این انگاره، زیباییِ وابستۀ اشیای دیزاینشده منوط است به اینکه این اشیا چگونه غایات تعیینشدهشان را محقق میکنند.