اشاره: ماه مبارک رمضان برای تلویزیون و برنامه‌سازان آن اهمیتی در حد نوروز دارد و سریال‌ها و عواملشان علاقه‌مند به پخش کارهایشان در این ماه هستند چراکه مخاطب بعد از افطار در خانه است و می‌توان بازخورد حداکثری از آن‌ها گرفت. تلویزیون در سال‌ها و یا دهه گذشته توانست با ساخت سریال‌های طنز، مخاطبان زیادی را در ماه مبارک رمضان و بعد از افطار پای تلویزیون بنشاند، اما چند سالی است که دیگر رقابت برای ساخت سریال طنز و کمدی در ماه مبارک رمضان به کنار رفته و مسائل اجتماعی و آسیب شناسانه جایگزین آن شده است. دراین‌ارتباط مهران مهام تهیه‌کننده سریال‌های تلویزیونی گفت: «یکی از دلایل نبود کار طنز در تلویزیون به این برمی‌گردد که غالباً کمدی سازهای ما از تلویزیون رفته‌اند. واقعیت این است، فضایی که شبکه نمایش خانگی به وجود آورده، اغلب کمدی سازها را به سمت خود جذب کرده است.» گفت‌وگوی پیش رو درباره دلایل کمرنگ شدن ساخت سریال‌های طنز ماه رمضانی است.