لوگو
1404 چهارشنبه 11 تير
  • صفحه نخست
  • سیاست
  • سخن‌گاه
  • اقتصاد
  • شهروند
  • بین الملل
  • فرهنگ و هنر
  • سلامت
  • علم و فناوری
  • ورزش
  • خواندنی‌ها
  • آرشیو روزنامه
1400/02/11 - شماره 1562
نسخه چاپی

تأثیر بحران کرونا بر پربیننده‌ترین مسابقه‌های تلویزیونی دنیا

کرونا فقط در تلویزیون ایران بر روند تولید و پخش برنامه‌های استودیویی و سریال‌ها تأثیر مخرب نگذاشته است. این ویروس مرگبار بزرگ‌ترین و پربیننده‌ترین برنامه‌های تلویزیونی در سراسر دنیا که اغلب با حضور مردم ضبط می‌شدند را هم به انزوا کشانده و باعث شده است که سازندگان، حفظ جان مردم و رعایت پروتکل‌ها را بر جذابیت ارجح دانسته و از حضور تماشاگران در استودیوها جلوگیری کنند. به گزارش ایسنا، اگرچه تولید و پخش برنامه‌های استودیویی یا همان تاک شوها در ایران، در مقطعی با مقاومت‌هایی برای تداوم حضور تماشاگر در استودیو همراه بود و درنهایت هشدارهای مداوم ستاد مقابله با کرونا و رسانه‌ها، سازندگان برنامه‌هایی مانند «دورهمی»، «عصر جدید» و ... را مجاب کرد که در غیاب تماشاگر به تولید و پخش ادامه دهند، اما باید یادآوری کرد که این روند تنها به تلویزیون کشورمان محدود نشده است، بلکه بسیاری از پربیننده‌ترین برنامه‌های تلویزیونی دنیا هم در این ‌یک سال و اندی به شیوه حذف تماشاگر روی آورده و درنهایت به این تصمیم اجباری تن داده‌اند.

مسابقه «چه کسی می‌خواهد میلیونر شود؟»
یکی از مهم‌ترین برنامه‌های تلویزیونی دنیا که شیوع کرونا در روند تولید و پخش آن تغییر ایجاد کرد، مسابقه مشهور «چه کسی می‌خواهد میلیونر شود؟» است که زمانی مسابقه‌ای با ساختار مشابه آن با عنوان «برنده باش» از تلویزیون ایران هم پخش شد. این مسابقه تلویزیونی در بسیاری از کشورهای دنیا دنبال می‌شود و جوایز نقدی با مبالغ زیاد را در مقابل پاسخ دادن صحیح به یکسری پرسش چندگزینه‌ای که سختی آن‌ها به ترتیب افزایش می‌یابد، اختصاص می‌دهد. ساختار اصلی مسابقه در یک استودیو و در حضور تماشاگران انجام می‌شود، اما با شیوع کرونا در دنیا، تلویزیون ای بی سی، این برنامه را بدون حضور تماشاگران پیش برد و گزینه کمکی «از تماشاگران بپرس» به گزینه «از مهمان برنامه سؤال کن» تغییر یافت.

مسابقه صدای "The Voice"
مسابقه «د ویس» (The Voice) که تولید شبکه ان‌بی‌سی آمریکاست، سال‌هاست به‌منظور جستجوی ستاره جدید موسیقی پخش می‌شود و یکی از محبوب‌ترین برنامه‌ها در تاریخ تلویزیون این کشور محسوب می‌شود. با آغاز ویروس مرگبار کرونا در دنیا، این برنامه هم در فصل ۱۹ و ۲۰ خود بدون تماشاگر ضبط شد.

مسابقه استعدادیابی «آمریکاز گات تلنت»
«آمریکاز گات تَلِنت» مجموعه مسابقه استعدادیابی است که آن‌هم به شبکه ان‌بی‌سی تعلق دارد و سایمون کاول سازنده این برنامه است. این برنامه در فصل پانزدهم و درحالی‌که در مرحله حساسی از رقابت شرکت‌کننده‌ها بود، ۱۴ آوریل به دلیل کرونا متوقف شد. فیلم‌برداری قسمت ویژه داوران در ماه ژوئن به شکلی متفاوت و از راه دور از سر گرفته شد. در قسمت‌های اصلی، شرکت‌کنندگان به دو شکل حضوری و مجازی اجرا داشتند. برای جبران کردن تغییرات ایجادشده در فرمت برگزاری مسابقه، تعداد پخش‌های زنده از سه نیمه‌نهایی در فصول گذشته به چهار نیمه‌نهایی افزایش پیدا کرد و درنهایت فصل شانزدهم بدون تماشاگر فیلم‌برداری شد.

 

Facebook Twitter Linkedin Whatsapp Pinterest Email

دیدگاه شما

دیدگاه شما پس از بررسی منتشر خواهد شد. نظراتی که حاوی توهین یا الفاظ نامناسب باشند، حذف می‌شوند.

تیتر خبرهای این صفحه

  • «جنایت بی‌دقت» شهرام مکری درراه آمریکا
  • روایت معاون مطبوعاتی از نقش محوری رسانه‌ها در اقناع افکار عمومی
  • خلیج‌فارس می‌تواند قطب گردشگری دریایی ایران باشد
  • تأثیر بحران کرونا بر پربیننده‌ترین مسابقه‌های تلویزیونی دنیا
  • سکانس رفتن رستم به دژ سپید
لوگو
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • همکاری با ما
  • تعرفه آگهی
  • نمایندگی‌ها
  • شناسنامه
  • مرامنامه
  • آرشیو
  • RSS

1401© :: کلیه حقوق قانونی این سایت متعلق به روزنامه ستاره صبح بوده و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلا مانع است.