لوگو
1404 جمعه 19 ارديبهشت
  • صفحه نخست
  • سیاست
  • سخن‌گاه
  • اقتصاد
  • شهروند
  • بین الملل
  • فرهنگ و هنر
  • سلامت
  • علم و فناوری
  • ورزش
  • خواندنی‌ها
  • آرشیو روزنامه
1400/02/27 - شماره 1573
نسخه چاپی
خبرنامه

تأکید مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی بر لزوم تودیع خسارت از سوی دستگاه‌های مربوطه

به گزارش مدیریت روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد انزلی مهندس علی توسط اکبری مقدم رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی به همراه معاونین و مدیران این سازمان از واحد تجاری خاطره که عصر روز گذشته دچار حریق شد، بازدید به عمل آورد. در این بازدید مهندس اکبری مقدم ضمن ابراز همدردی با مجموعه خدماتی-تجاری مزبور بر لزوم بررسی هر چه سریع‌تر عوامل وقوع حادثه و کمک به مالکین از سوی دستگاه‌های اجرایی و بیمه استان تصریح کرد. وی از پیگیری‌های ویژه سازمان متبوع خود جهت تودیع حق بیمه و تعیین خسارت از نهادهای ذی‌ربط خبر داد و افزود: آمادگی خود را به منظور کمک به فعال‌سازی مجدد این مجموعه تجاری-خدماتی اعلام می‌کنیم، تا علاوه بر رونق فضای کسب‌وکار این واحد، زمینه اشتغال به کار مجدد نیروهای مشغول به کار آن فراهم شود. بنابراین گزارش طی تماس تلفنی در ساعت ۱۸: ۰۳ روز شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ گزارشی مبنی بر وجود حریق در واحد تجاری خاطره واقع در منطقه طالب‌آباد به واحد آتش‌نشانی منطقه آزاد انزلی اعلام شد و بلافاصله گروه‌های عملیاتی آتش‌نشانی منطقه به محل اعزام شدند. در مجموع ۲۲ خودرو آتش‌نشانی از ایستگاه‌های منطقه آزاد انزلی، بندر انزلی، اداره کل بندرها و دریانوردی، نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی، خشک بیجار، لشت نشاء، زیباکنار و خمام و با حضور نیروی انتظامی، پلیس‌راه، هلال‌احمر، فرمانداری انزلی؛ نهایت پس از 7 ساعت تلاش حریق در ساعت ۱ بامداد اطفاء‌ شد. متأسفانه در عملیات اطفای این حریق ۴ آتش‌نشان جان به کف مصدوم شدند که پس از انتقال به مراکز درمانی حال عمومی ایشان مساعد گزارش‌شده است. لازم به ذکر است حدود 18 ساعت است که آتش‌نشانان به منظور عدم شعله‌ور شدن آتش مشغول به جداسازی و پاک‌سازی محیط می‌باشند. گفتنی است در جریان این بازدید کارشناسان بیمه ایران معین شعبه منطقه آزاد انزلی مشغول بررسی میدانی میزان خسارت وارده بوده و دستور تسریع درروند تودیع هزینه‌های خسارات وارده از سوی مدیرعامل سازمان نیز به ایشان اعلام گردید.
تغییر نشان‌واره‌ی محک به مناسبت سی‌سالگی
مؤسسه خیریه محک در سی‌امین سال فعالیت خود، از نشان‌واره‌ی ویژه سی‌سالگی این مؤسسه رونمایی کرد. شریف نظام مافی، مدیرعامل محک ضمن اشاره به این موضوع که تمامی دستاوردهای محک در این سی سال در قبال حمایت از 35 هزار کودک مبتلا به سرطان و خانواده آنها وامدار اعتماد و مشارکت، نیکوکاری مردم بوده است، این تغییر نشان‌واره را ادای احترام به آنان دانست و گفت: «نشان‌واره‌ی سی‌سالگی محک از جنس نشان‌واره‌های مناسبتی است. ازآنجاکه نشان‌واره‌ی یک سازمان از هویت برند بازتاب می‌یابد می‌تواند به عنوان یکی از عناصر ارتباطی در انتقال پیام نقش ایفا کند. اکنون بسیاری سازمان‌ها با اذعان به این موضوع، دیگر در خصوص تغییرات نشان‌واره مقاومت جدی ندارند و این موضوع امروزه به امری پذیرفته تبدیل‌شده که اگر با زیبایی‌شناسی و تخصص صورت گیرد نه‌تنها باعث خدشه‌دار شدن برند نمی‌شود، بلکه پویایی و خلاقیت در انتقال پیام را به همراه دارد.»آیا می‌توان این تغییر نشان‌واره را به منزله بازطراحی به‌حساب آورد؟ ایشان چنین پاسخ می‌دهند: «بین بازطراحی و تغییرات مناسبتی تفاوت بسیاری وجود دارد. بازطراحی زمانی رخ می‌دهد که مؤسسه‌ای نشان‌واره‌ی خود را ترمیم و اصلاح کند و نمونه جدیدتری از آن را برای آینده طراحی و برگزیند و یا هنگامی‌که بخواهد در بزنگاه شرایط با تغییر نشان‌واره شوک مثبتی به جامعه هدف خود وارد کند. نشان‌واره‌ی محک به عنوان بخشی از هویت این مؤسسه، کماکان نشان‌واره‌ای کارا و پویاست و پس از سی‌سالگی به نشان‌واره‌ی اصلی بازخواهد گشت. اتفاقاً به دلیل همین پویایی است که امکان ایجاد تغییرات مناسبتی در آن وجود دارد، بنابراین این اقدام بازطراحی به‌حساب نمی‌آید و برای مدت یک سال انجام‌شده است. در مورد تغییرات مناسبتی نشان‌واره می‌توان به نشان‌واره‌ای اشاره کرد که بیشتر مردم جهان آن را دیده‌اند یعنی نشان‌واره‌ی گو گل. یک جست و جوی ساده به شما نشان می‌دهد که این نشان‌واره چهار یا پنج بار بازطراحی‌شده است. این بازطراحی فرم کلی و فونت و رنگ را عوض کرده است. به ازای این بازطراحی‌های انگشت‌شمار، گو گل تاکنون تعداد زیادی نشان‌واره‌ی مناسبتی عرضه کرده است.»وی در مورد سابقه تغییرات مناسبتی نشان‌واره‌ی محک چنین توضیح می‌دهد: «اولین تغییر مناسبتی محک در نشان‌واره‌ی استند ترحیم رخ داد. در این نشان‌واره با تکیه دادن سر یکی از سه آدمک نشان‌واره بر شانه آدمک دیگر، مفهوم سوگواری، همراهی و غمخواری به بیننده منتقل شد. در سال 1395 نشان‌واره‌ی محک به مناسبت ربع قرن فعالیت تغییر کرد. همچنین در ابتدای همه‌گیری ویروس کرونا با جدا کردن سه آدمک نشان‌واره از یکدیگر به سه شکل مختلف، سه نشان‌واره برای فرهنگ‌سازی در زمینه لزوم فاصله‌گذاری اجتماعی طراحی شد که این اقدام توسط اساتید بنام حوزه طراحی گرافیک مورد تحلیل و بررسی قرار گرفت. در اقدام بعدی آدمک‌های نشان‌واره‌ی محک ماسک زدند تا این اقدام مهم برای حفظ سلامتی همگان را ترویج کنیم. حال در سی‌سالگی فعالیت مؤسسه خیریه محک به‌به پاسداشت عشق نیکوکاران و خیران سرزمینمان که زیر سقف محک سی‌ساله شده، نشان‌واره‌ی ویژه این مناسبت طراحی‌شده است.»

 

Facebook Twitter Linkedin Whatsapp Pinterest Email

دیدگاه شما

دیدگاه شما پس از بررسی منتشر خواهد شد. نظراتی که حاوی توهین یا الفاظ نامناسب باشند، حذف می‌شوند.

تیتر خبرهای این صفحه

  • شکسته شدن رکورد مصرف برق
  • واریز 50 میلیون دلار از صندوق توسعه ملی به بورس
  • تأکید مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی بر لزوم تودیع خسارت از سوی دستگاه‌های مربوطه
  • کاهش 75 درصدی حجم تجارت ایران با جهان
  • صعـود دلار و طلا
  • خبرنامه
لوگو
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • همکاری با ما
  • تعرفه آگهی
  • نمایندگی‌ها
  • شناسنامه
  • مرامنامه
  • آرشیو
  • RSS

1401© :: کلیه حقوق قانونی این سایت متعلق به روزنامه ستاره صبح بوده و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلا مانع است.