مدیرکل مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی کشور از پاسخ به بیش از ۳ میلیون و ۱۸۹ هزار تماس با خط مشاوره تلفنی ۱۴۸۰ از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا اول دیماه سال جاری خبر داد و گفت: از این تعداد ۶۹ هزار و ۵۶۰ تماس مربوط به مسائل کرونا و ۳۳۳۲ تماس مربوط به کادر درمان در تهران بوده است. بهزاد وحیدنیا در گفتوگو با ایسنا، به ارائه آماری از وضعیت تماسهای سال جاری با خط مشاوره تلفنی ۱۴۸۰ پرداخت و گفت: در ۹ ماهه اول سال جاری در کل کشور به یکمیلیون و ۱۸۹ هزار و ۳۳۴ تماس پاسخدادهشده است. به گفته وحیدنیا، بیشتر تماسها در حوزه مشکلات خانوادگی، اختلالات خلقی و مشکلات مرتبط با کودکان و نوجوانان بوده است. وی در ادامه با اشاره به اینکه تعداد تماسها به دلیل اتمام قرنطینه خانگی، افزایش سازگاری و باز شدن کسبوکارها، نسبت به زمان مشابه در سال گذشته کاهش داشته است، این را هم گفت که مردم جهت مشاوره از مراکز حضوری بیشتر استفاده میکنند. به نظر میرسد توجهات ویژهای به تأمین نیازهای روانی اجتماعی مردم لازم است و بهبود فضای کسبوکار، توجه و وضعیت رفاه عمومی جامعه، تسهیل دسترسی به خدمات پیشگیرانه و نیازهای درمانی از الزامات هستند. او با اشاره به میزان تماسهای افراد با خط تلفنی ۱۴۸۰، بیان کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در کشور تا اول دیماه سال جاری به ۳ میلیون و ۱۸۹ هزار و ۲۴۴ تماس در کشور پاسخدادهشده که از این تعداد ۶۹ هزار و ۵۶۰ تماس مربوط به مسائل کرونا و ۳۳۳۲ تماس مربوط به کادر درمان در تهران بوده است.