سید جمال ساداتیان تهیهکننده فیلم «متری شیش و نیم» در پاسخ به این پرسش که آیا سرمایهگذارها در سینما برنده میشوند یا خیر به خبرنگار برنا گفت: به نظرم از دو منظر میتوان به این قضیه نگاه کرد. عدهای به دلیل کسب درآمد و شهرت وارد سینما میشوند، اما عده دیگر نگاه چندانی به این موضوع ندارند. در کل باید بگویم من سرمایهگذاری که در سینما موفق بوده باشد را سراغ ندارم. به دلایل مختلف اقتصاد سینما دچار بحران شده است. همانطور که میدانید فیلمهای بسیاری در طول سال ساخته میشوند اما فقط چهار پنج تا از آنها قابل پخش هستند و مابقی آثار بهتناوب خسارتهای هنگفتی را متحمل میشوند. او در پاسخ به این سؤال که آیا سرمایهگذار میتواند در سلیقه مخاطب اثرگذار باشد یا نه پاسخ داد: دراینارتباط بیشترین چیزی که اهمیت دارد تقاضای بازار است. ازآنجاییکه سینما اقتصاد گرانی محسوب میشود و فیلمهای اجتماعی خوشساخت و قابلاعتنا دچار بحران شدهاند طبیعی است که سرمایهگذار روی ژانری سرمایهگذاری میکند که بازدهی مالی بیشتری برایش داشته باشد. به دلیل شرایط شکنندهای که سینما پیدا کرده است اهالی سینما رغبت چندانی برای سرمایهگذاری ندارند به همین خاطر فیلمسازان باید خودشان برای جذب سرمایهگذار تلاش کنند. در حال حاضر سناریوهای خوب بسیاری به تهیهکنندهها ارائه میشوند اما درنهایت هرچقدر هم که فیلمنامه خوب باشد باید تلاش کرد که سرمایهگذار خوبی برای ساخت آن اثر پیدا شود که همین مسائل فشار بسیاری را به فیلمسازان ما وارد میکند.