به گزارش شفقنا از دفتر امام جمعه اهل سنت زاهدان، مولوی عبدالحمید در خطبههای نماز جمعه اول مهر ۱۴۰۱ با اشاره به حوادث اخیر اظهار کرد:
نگذارید مطالبات مردم انباشته شود. به این مطالبات رسیدگی کنید. جمهوریت یعنی اینکه حاکمیت و سرنوشت به دست ملت باشد. حضرت رسول (ص) در خدمت مردم بوده و حرف آنها را شنیده است. حاکم وقتی مهربان باشد، حرف مردم را میشنود. شما هم حرف مردم را بشنوید. در این کشور انسانهای فرهیخته و صاحبنظر زیادند؛ حرف اینها را بشنوید. ما دیریست بهعنوان خیرخواه شما میگوییم تریبون آزاد بگذارید؛ انتقادات مردم را بشنوبد.
او ادامه داد: گزینش افراد برای نمایندگی مجلس، ریاستجمهوری و خبرگان رهبری به گونهای است که نخبگان نقدهایی به آن دارند. باید طیفهای مختلف امکان نمایندگی را داشته باشند و کشور جایگاه اصلی خود را پیدا کند. وقتی تفکرات مختلف گرد هم میآیند، کشور بیشتر رشد میکند و صدای موافقان و مخالفان باید شنیده شود. کشوری را نمی شود پلیسی و امنیتی اداره کرد. کشور را به دست صاحب اندیشه و نظر بسپارید. وظیفه پلیس و نیروهای امنیتی چیز دیگری است و هرکس باید در میدان خود قرار بگیرد. این میتواند امنیت کشور و ملت ایران را حفظ کند. جمهوری اسلامی باید از تمام جمهوریهای دیگر دنیا بیشتر به مردم متکی باشد.
وی با تأکید بر لزوم شنیدن صدای مردم، گفت: ما خیرخواه ملت و حاکمیت هستیم و این را میگوییم که جامعه دچار التهاب است. مردم آزادی میخواهند و نیاز دارند حرفشان شنیده شود. این مردم در صحنههای مختلف از شما حمایت کردهاند و حالا شما هم باید به حرف ملتتان گوش کنید. تغییرات ایجاد کنید و نظر مردم را بپرسید. تنها با یک طیف خاص مشورت نکنید. در موضوع برجام نیز تریبون آزاد بگذارید تا مردم هم حرف خودشان را بزنند. عقل تنها با مردان نیست و بسیاری اوقات زنان مشورتهای بهتری دارند. نفع شما در این است که حرفهای همه مردم را بشنوید و به حرفهای خوب عمل کنید اما شما با طیف خاصی مشورت میکنید و تصمیم میگیرید.
امام جمعه اهل سنت زاهدان با تسلیت درگذشت مهسا امینی بیان داشت: درگذشت خانم مهسا امینی ضایعه بزرگی بود. ما نمیدانیم دولتمردان و سایر بزرگان چه فکری دارند، اما ما از لحاظ شرعی به هیچ مأمور مردی اجازه نمیدهیم دست دختر و زن کسی دیگر را، حتی اگر سرش برهنه باشد، بگیرد و داخل ماشین بیندازد، زیرا برهنهکردن سر خلاف شرع است اما گرفتن دست نامحرم هم خلاف شرع است. شما هرگز نمیتوانید یک منکر را با ارتکاب منکری دیگر اصلاح کنید.