معاون فنی و بهرهبرداری سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران در مورد آخرین وضعیت نوسازی ناوگان تاکسی توضیحاتی را ارائه کرد. علی محتشمی پور در گفتوگو با ایسنا، در خصوص فرآیند نوسازی تاکسیهای پایتخت بابیان اینکه متولی نوسازی ناوگان حملونقل عمومی، سازمان شهرداریهاست و اساساً قرارداد با خودروساز نیز توسط سازمان شهرداریها منعقد میشود، اظهار کرد: از نظر کارشناسی برخیها معتقدند که خودروی سمند سورن که جایگزین سمند و پژو ۴۰۵ شده مناسب نیست؛ اما جای سؤال است که چه خودروی دیگری را انتخاب کنیم چراکه در حال حاضر سبد محصولات صنعت خودروی کشور مشخص است و ما نمیتوانیم که توقع بیشتر داشته باشیم. مطالبه ماست که یک خودروی ملی متناسب با شغل تاکسی تولید شود، اما در حال حاضر سبد محصولات خودروساز مشخص است و کمترین خودرویی که قابلیت بهکارگیری به عنوان تاکسی را دارد، سمند سورن دوگانهسوز است که همین حالا کف قیمت این خودرو ۲۷۶ میلیون تومان تعیینشده است. وی گفت: آیا تسهیلات متناسب با قیمت خودروهای برتر توسط دولت قابلیت تأمین را دارد یا نه؟ تسهیلات ۹۰ میلیونی که سال گذشته برای نوسازی تاکسی پرداخت میکردیم در قالب تبصره ۱۸ قانون بودجه بود؛ اما این تبصره در بودجه سال ۱۴۰۱، وزارت کشور را از دستگاههای مجری این تبصره حذف کرده است یعنی به عبارت ساده دیگر در نوسازی تاکسی تبصره ۱۸ هم نداریم. او اضافه کرد: در حال حاضر مطالبه و پیگیری شهردار تهران این است که حداقل تسهیلات تبصره ۱۸ را نگهدارند.