مرتضی اکبری، رئیس خط تاندم مداوم، در خصوص بلندترین کار تعمیراتی در این خط افزود: یکی از بلندترین کارهای تعمیراتی رفع نشتی یا تعویض سیستم اعمال نیرو در بالای قفسههای نورد (سرمس) است. در همین خصوص فعالیت رفع نشتی از سر مسهای نورد که از طولانیترین زمانهای توقفات برنامهریزیشده بود باکمک کارشناسان واحد و واحد مکانیک تعمیرگاه مرکزی در واحد، در شرایط عدم دمونتاژ تجهیز انجام گرفت که این کار زمان تعمیرات را به میزان قابلتوجهی کاهش داد. وی افزود: درواقع این فعالیت با ریسک ایمنی بسیار بالا و توسط چند نفر از متخصصان مجموعه تعمیرگاه مرکزی در محل تعمیرگاه بازمان حدود ۱۲ ساعت انجام شد. با بررسیهای زیاد و مطالعات کارشناسان واحد، تصمیم به انجام کار با شرایط مذکور گرفته شد. در همین راستا مقرر گردید بدون دمونتاژ و پس از رفع نشتی، دمونتاژ تجهیز سرمس که خود حداقل ۸ ساعت به طول میانجامید، صورت گیرد. عملاً با این روش زمان رفع نشتی از بلوکهای سرمس قفسههای نورد ۷۰ درصد کاهش یافت و رفع نشتی که گاهی به دلیل کمبود زمان لغو میشد، با این روش در کمترین زمان انجام میشود. به گفته رئیس خط تاندم مداوم فولاد مبارکه، یکی از مهمترین قطعاتی که در فرایند اصلی نورد نقش بسیار مهمی دارد بلوک بالانسهای نورد است. این قطعه بعد از گذشت ۳۰ سال از راهاندازی خط تولید، مستهلک و برخی از آنها به دلیل تعمیرات زیاد از چرخه تولید خارجشده بود و یدکی آن نیز در دسترس نبود. با توجه به اهمیت این قطعه در کمیت و کیفیت محصول تولیدی خط تاندم میل نورد سرد، اقدام به بومیسازی آن شد.