ستاره صبح - الهام صالحی: وعده‌های دولت‌ها برای توسعه و تجهیز حمل‌ونقل عمومی از ساخت و خرید اتوبوس و واگن مترو گرفته تا واردات تاکسی‌های برقی و هیبریدی تاکنون به دلیل نبود بودجه، سوء مدیریت، تحریم و ... محقق نشده است. اکنون حل مشکل ترافیک مانند آلودگی هوا وظیفه چند نهاد دولتی است که بعضاً به دلیل تأمین نشدن منافع و نبود مدیریت یکپارچه و ... کارایی نداشته است. شهروندان تا یک هفته دیگر با بازگشایی مدارس ، دانشگاه‌ها و ... دوباره همچون سال‌های گذشته در محاصره ترافیک و آلودگی هوا قرار خواهند گرفت. البته آنچه اکنون در تهران جریان دارد در کلان‌شهرهای دیگر مانند اصفهان، مشهد، تبریز و ... نیز در جریان است، زیرا خودرو تولید و به خیابان‌ها سرازیر می شود، اما خودروهای فرسوده خارج اسقاط نمی شوند. این در حالی است که طبق قانون باید متناسب به ورود خودروهای نو خودروهای فرسوده اسقاط شوند. آمارها نشان می‌دهد که اسقاط خودروهای فرسوده صورت نمی‌گیرد. در این ارتباط سرهنگ محمد رازقی، معاون عملیات پلیس راهور تهران در گفت‌وگو باخبر آنلاین درباره مشکل ترافیک همراه با نزدیک شدن به ماه مهر گفت: علت اصلی ترافیک تهران به ظرفیت معابر و تعداد خودروهایی که در شهر هستند مربوط می‌شود، تقریباً 8 برابر ظرفیت معابر شهر تهران خودرو و موتورسیکلت وجود دارد. در ادامه نظرات وی را می‌خوانید.