سجاد نوروزی مدیر سینما «آزادی» ضمن اعلام خبر پیوستن این پردیس سینمایی به طرح آزمایشی فروش شناور بلیت سینماها در گفتگو با مهر توضیح داد: در همه جای دنیا سینما متحول شده و سازوکارهای جدیدی را برای جذب مخاطب ایجاد کرده است. متأسفانه در سینمای ما طی ۲۰ سال گذشته هیچگونه خلاقیت و طراحی جدیدی برای تعامل بهتر با مخاطب، ایجاد ظرفیتهای جدید و حتی حفظ مخاطب شاهد نبودهایم. فروش شناور بلیت، تجربهای است که پیشتر در همه جای دنیا اجرایی شده بود و همین امروز در سینماهای آمریکا، کانادا، چین و حتی اروپا این طرح با سازوکارهای خاصی در قالب باشگاه مخاطبان با ارائه سرویسهای خاص به مخاطبان در حال اجراست. در این طرح قیمت بلیت برای فیلمی که یک ساعت و ۴۵ دقیقه است، با قیمت بلیت یک فیلم ۹۰ دقیقهای متفاوت است. دو هفته اول اکران هر فیلم، قیمت بلیت متفاوت از هفتههای بعدی آن است. در ساعتهای مختلف روز قیمت بلیت متغیر میشود. سرویسهای خاصی برای گروههای خاص مانند بازنشستگان و یا دانشجویان ارائه میشود. اینها یک تجربه جهانی تثبیتشده است که در شرایطی که حیات و ممات مخاطبان سینما دچار بحران شده است، لاجرم باید به سمت آن میرفتیم. سینما «آزادی» با قوت تمام به این طرح پیوسته است و از دیروز (شنبه ۲۸ خردادماه) این طرح بهصورت آزمایشی برای فیلم «هناس» اجرایی شد. این طرح در روزهای شنبه، یکشنبه، دوشنبه و چهارشنبه بهصورت آزمایشی اجرا میشود و بعدازاین مرحله آن را به همه فیلمها تعمیم میدهیم.