اهواز - شبنم قجاوند: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: عملکرد دستگاهها و نهادها باید امیدآفرین باشد و به صورت مستمر پایکار بوده و با کمک رسانههای استان دستاوردشان را به مردم ارائه دهند.
حجتالاسلام رضا کلاهکج در نشست با اصحاب رسانه با موضوع کمیته رسانه دهه فجر انقلاب اسلامی، ضمن تبریک ایام مبارک ماه رجب بیان کرد: امروز جنگ، جنگ رسانه است و برای تقویت این حوزه باید نگاه جدیتری به مقوله رسانهها داشته باشیم. رسانه نقش مهم و تأثیرگذاری در انعکاس رویدادها دارد و اگر اتفاق و حرکت مطلوبی بیفتد اما انعکاس رسانه ضعیف باشد این حرکت دیده نمیشود و برعکس آن نیز رسانه میتواند با انعکاس قوی اتفاقهای کوچک را تأثیرگذار نشان دهد. وی نقش دستگاهها، شرکتها و نهادها را در آبان دهه فجر مهم دانسته و اظهار کرد: عملکرد دستگاهها و نهادها باید امیدآفرین باشد و به صورت نوبتی پایکار آمده و دستاوردشان را به مردم ارائه دهند، بهویژه دستگاههایی که تأثیر مستقیم با مردم دارند و باید بتوانند با تولید محتوای مناسب و نماهنگ اصول هویتساز انقلاب و جهاد تبیین را به تصویر بکشانند. او یکی از راهکارهای پیشرو رسانه در دهه فجر را تشکیل اتاق خبر با حضور مدیران کلیدی عنوان کرد و گفت: اتاق خبر این اداره کل از زمان راهاندازی تاکنون توانسته در ارائه آمار و گزارش درست به مردم نقش مثبتی را ایفا کند و در همین راستا تشکیل این اتاق با موضوعات مشخص و هدفمند و با حضور مدیران کلیدی که با مردم ارتباط مؤثر دارند، میتواند بهخوبی خبرها را به مردم انعکاس دهد. در این نشست حجتالاسلام علیرضا قربانی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان یکی از ضعفها در ضرورت دفاع از انقلاب اسلامی و آرمانهای آن را گرفتار شدن در دام خودسانسوری دشمن بیان کرد و گفت: رعبی که دشمن با تبلیغات سو در دل مردم انداخته ما را دچار خودسانسوری کرده و با این تله در دام دشمن گرفتار شدیم و تنها راه رهایی از این تله خنثی کردن با جهاد تبیین است. وی یادآور شد: بیش از ۲۰ کارگروه با برشهای موضوعی تشکیل شد و کارگروه رسانه همچون خونی است که در بافت و اندامهای بدن حرکت میکند. وظیفه هماهنگی بین دستگاهها بر عهده شورای هماهنگی است و امیدواریم بتوانیم با همکاری دستگاهها برای تجلیل از حماسه بزرگ فجر که منتهی به راهپیمایی 22 بهمن میشود، از همه ظرفیت استان استفاده کنیم. در این نشست مجید منادی سرپرست معاونت فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان حلقه مفقوده در انعکاس خبرها را تولید محتوا بیان کرد و گفت: ضعف اصلی رسانهها نبود تولید محتوا و برگزاری میزگردهای تخصصی است. هر رسانهی توانمند میتواند با تشکیل میزگردهای تخصصی مخاطب خاص و عام را جذب کند و همچنین علاوه بر این میزگردها باید پیوست خبرهای دهه فجر را برای مردم اطلاعرسانی کند.