پخش تلویزیونی مراسم اسکار شامل ۶۰ تا ۷۰ آگهی تبلیغاتی است که بنا بر اعلام منابع آگاه کمپانی دیزنی برای هر ۳۰ ثانیه بین ۱.۶ میلیون دلار تا ۲.۱ میلیون دلار دریافت میکند (حدود ۳ میلیارد تومان برای هر ثانیه). سال گذشته کمپانی دیزنی، ۱.۷ تا ۲.۲ میلیون دلار برای هر آگهی ۳۰ ثانیهای در حین پخش تلویزیونی اسکار دریافت میکرد، اما با توجه به کاهش مخاطبان تلویزیونی مراسم اسکار در چند سال اخیر، امسال کمی هزینههای تبلیغاتی را کاهش داده است. پخش مراسم اسکار در سال ۲۰۲۲ از شبکه ABC در مجموع ۱۶.۶ میلیون بیننده جذب کرد که ۵۸ درصد بیش از ۱۰.۵ میلیون بینندهای بود که در سال ۲۰۲۱ این رویداد سینمایی را تماشا کردند. مراسم نود و پنجمین دوره جوایز سینمایی اسکار بامداد دوشنبه ۲۲ اسفند در تئاتر دالبی در هالیوود برگزار میشود و امسال فیلم «همهچیز همهجا به یکباره» با کسب ۱۱ نامزدی اسکار شانس بالایی برای درخشش در جوایز اسکار دارد. همچنین فرش قرمز مراسم اسکار ۲۰۲۳ برای نخستین بار قرمز نیست. فرش قرمز مراسم اسکار برای اولین بار از سال ۱۹۶۰ که اسکار سی و سوم برگزار شد، به رنگ قرمز نخواهد بود و رنگ بژ بهجای آن انتخاب شده است. به نظر میرسد تصمیم به شکستن سنتهای معمول ربطی به سیلی خبرساز سال گذشته نداشته باشد، بلکه برای عبور زیباتر در مراسم که از ساعتهای آخر روز شروع میشود و به محیطی عصرانه میرسد این انتخاب صورت گرفته است.